سه‌شنبه , آوریل 16 2024

🍃تکالیف شیعیان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه

🍃تکالیف شیعیان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه

📌تکلیف دوم

🔹محبت او به طور خاص

🔸️در وجوب محبت تمام ائمه علیهم‌السلام تردیدی نیست و دوستی ایشان بخشی از ایمان و شرط قبولی اعمال است.

🔸️ولی در رابطه با محبت امام زمان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه، خصوصیتی هست که سبب شده به طور خاص به ان امر شود و این از دو جهت است:

🔺️عقل: توضیح اینکه سرشت‌ها بر محبت کسی که با انها نیکی کند و واسطه احسان به آنها باشد ساخته شده است و می‌دانیم که تمام آنچه از نعمت‌های فراوان و عنایات بی‌پایان خداوند ما را فرا گرفته به برکت مولایمان و به واسطه اوست پس عقل حکم می‌کند که اورا دوست بداریم بلکه نهاد ما بر محبت او سرشته شده است.

🔺️نقل: در کتاب غایه المرام به نقل از نعمانی به سند خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت آورده که فرمود: “خداوند در شب معراج به من وحی فرمود که ای محمد چه کسی را در زمین بر امتت جانشین کرده‌ای؟ و حال انکه او بهتر می‌دانست، گفتم: ای پروردگار برادرم را،، فرمود: علی ابن ابی طالب را؟ گفتم: آری
پروردگارا.

🔸️فرمود: ای محمد من به زمین نظر افکندم پس تو را از ان برگزیده‌ام، پس من یاد نمی‌شوم تا اینکه تو با من یاد شوی، من محمود هستم و تو محمد هستی.

🔸️سپس بار دیگر بر آن نظر افکندم و از آن علی بن ابی‌طالب را برگزیده‌ام پس او را جانشین تو قرار دادم که تو سید پیغمبرانی و علی سید اوصیا و برای او اسمی از اسم‌هایم قرار دادم که من اعلی هستم و او علی است.

🔸️ای محمد، من علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان دیگر را از یک نور آفریده‌ام، سپس ولایت شما را بر فرشتگان عرضه کردم، پس هر که آن را پذیرفت از مومنین و هر که آن را انکار کرد، از کافران شد.

🔸️ای محمد اگر بنده‌ای از بندگانم انقدر مرا پرستش کند تا اینکه به هلاکت رسد، سپس در حالی که منکر ولایت‌تان باشد مرا ملاقات کند او را به جهنم خواهد برد.

🔸️سپس فرمود: ای محمد آیا می‌خواهی آنان را ببینی؟ گفتم: آری، فرمود: در پیش رویت به پا خیز، چون رفتم ناگاه دیدم علی بن ابی طالب را و حسن بن علی را و حسین بن علی و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و حجت قائم که همچون ستاره درخشانی در میان آنها بود.

🔸️گفتم: پرودگارا اینان کیستند؟ فرمود: اینان امامان هستند و این قائم است، حلالم را حلال و حرامم را حرام می‌کند و از دشمنانم انتقام می‌گیرد، ای محمد او را دوست بدار، که من او را و دوست دارنده او را دوست دارم.

📚مکیال المکارم جلد ۲

#وظایف_منتظران #با_تو_عهد_میبندیم

💠💠💠

✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@jamkaran_ir

دیدگاهتان را بنویسید