شنبه , آوریل 20 2024

🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟

🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟
🔴 با حرف باطل، می‌شود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)!

👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١)

🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ می‌دهد و موجب می‌شود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه می‌شود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را می‌شنود، تکان نمی‌خورَد و جواب نمی‌دهد؟ چه می‌شود که این جامعه، امام‌حسین(ع) را «قربه‌الی‌الله» به قتل می‌رساند؟

🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یک‌سری آدم‌های بدی بودند که این جنایت‌ها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! این‌کار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یک‌جور غریب‌گذاشتنِ اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شده‌اند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی!

🔰 همان‌طور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و…) و گاهی دچار بیماری می‌شود، جامعه هم گاهی، بیمار می‌شود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟

🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه می‌شود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط می‌شنوید، سریع‌تر از حرف درست می‌پذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر می‌زند را می‌بینید اما چشم‌پوشی می‌کنید.

🔰 جامعه‌ای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود «جوّسازی» کرد و با شایعه می‌شود مردم را اداره کرد.

🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند می‌خواهید جنگ‌هایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امام‌حسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امام‌حسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امام‌حسین(ع)!

👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت ثارالله قم – ۹۸.۱۱.۶
👈🏻 متن کامل + صوت:
📎 Panahian.ir/post/5932

@Panahian_ir

پیشنهاد ما به شما

🔸غدیر روزی است که بینی شیطان به خاک مالیده می‌شود

#غدیر_عهدی_با_مهدی ▫️امام رضا علیه السلام: يَوْمُ مَرْغَمَةِ الشَّيْطَانِ وَ يَوْمُ تُقْبَلُ أَعْمَالُ الشِّيعَةِ وَ مُحِبِّي …

دیدگاهتان را بنویسید