جمعه , آوریل 19 2024

📌پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است

📌پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است
📌حضرت زهرا(س) یک‌بار سخنرانی کرد؛ چهل‌روز گفتگوی چهره‌به‌چهره
📌انتخابات، فرصتی است که می‌توانیم روش تبلیغ چهره‌به‌چهره را به‌کار بگیریم

🔻 انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین – ۲

🔸 ایام انتخابات فرصتی برای تبلیغ دین است و پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است. در قرآن هم یکی از پایه‌های اصلی، گفتگو است و عبارت‌هایی که با «قال… قالوا…» شروع می‌شود، در قرآن فراوان است.

🔸 بسیاری از افراد جامعه در سخنرانیِ عمومی به‌سهولت مخاطب شما قرار نمی‌گیرند اما حاضر به گفتگوی چهره‌به‌چهره با شما هستند و حاضر به شنیدن سخنان شما در متن یک گفتگو هستند.

🔸 امر تبلیغ، محدود به سخنرانیِ عمومی نیست و ما طلبه‌ها نباید خودمان را به کار تبلیغیِ عمومی و سخنرانی در مجامع عمومی، متوقف کنیم. بسیاری از سخنان ائمۀ هدی(ع) در متن گفتگو بوده است، نه در قالب خطبه و سخنرانی.

🔸 برای گفتگوی چهره‌به‌چهره-خصوصاً در باب انتخابات- اگر بخواهیم یک الگویی قرار بدهیم، این الگو، حضرت زهرا(س) است. ایشان چهل شبانه‌روز درِ خانه‌های مهاجرین و انصار را زد و با آنها گفتگو کرد (اختصاص/ 184)

🔸 حضرت زهرا(س) یک‌بار در مدینه سخنرانی کردند اما بعد، چهل روز گفتگوی چهره‌به‌چهره با افراد انجام دادند. ما هم بعد از یک سخنرانی، شاید لازم باشد صدبار با مخاطبِ خودمان، گفتگو کنیم و سؤال و جواب، بین ما رد و بدل بشود.

🔸 البته ما سخنرانی را نفی نمی‌کنیم، اما خصوصاً در ایام انتخابات، اکثر کسانی که در سخنرانیِ عمومی، مخاطب ما قرار نمی‌گیرند، با گفتگوی چهره‌به‌چهره، می‌توانیم نیازشان را بر طرف کنیم و معارف دین را به آنها منتقل کنیم.

🔸 طلاب سراسر کشور از جمله تهران، در ایام قبل از انتخابات‌ها، یکی از وظایف دینی و شرعی خود را همین گفتگوها بدانند؛ مثلاً در هر محله‌ای، یک طلبه‌ای وقت مفصل بگذارد برای گفتگوی چهره به چهره با مردم.

👤علیرضا پناهیان
🚩 فاطمیه ۷۲تن – ۹۸.۱۰.۲۵
👈🏻صوت + متن کامل:
Panahian.ir/post/5920

✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان
@Panahian_Hawzah

پیشنهاد ما به شما

👈درماه مبارک رمضان مهمان ویژه. امام زمان است

🌸🌸 #مهدویت ۳۱ 👈درماه مبارک رمضان مهمان ویژه. امام زمان است ماه ضیافت است روح …

دیدگاهتان را بنویسید