جمعه , می 17 2024

مادران صبور؛ پسران غیور

مادران صبور؛ پسران غیور

🌷 دستچینی از دل‌های دریایی شیر زنان ایرانی

🖼 عکس‌ها را زیر چادرش گرفته بود. عکس اول را آورد بیرون، گذاشت جلوی امام و گفت: «آقا جان! این پسر بزرگم بود». عکس دوم را بیرون آورد، معرفی کرد و گفت که پسر دومش بوده. نوبت به عکس سوم رسیده بود، پسر سوم، جوانِ رشیدی که او هم مثل برادرانش شهید شده بود. تا خواست شهید سومش را معرفی کند، دید شانه‌های امام خمینی رحمه‌الله‌علیه دارد می‌لرزد … چادرش را جمع‌وجور کرد، سریع عکس پسر کوچک‌ترش را، شهید چهارمش را گذاشت مقابل چشمان امام و گفت: «آقا! من این چهار پسرم را در راه انقلاب دادم تا اشک شما را نبینم».

🔥 مادران و همسران شهدا، شیرزنانی هستند که شاید بتوان گفت بیشتر از همه، حماسه‌آفرینی‌های حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها در جانشان نشسته است؛ همان بانویی که در خدمت اسلام و در راه آرمان و اطاعت از ولی زمانش بود. او سرمایه جوانی و دارایی‌اش را، عباس‌بن‌علی، عبدالله، عثمان و جعفرش را جوری در دامنش پروراند که در خدمت حسین علیه‌السلام بودند و در رکاب امامشان هم شهید شدند. در تاریخ نوشته‌اند که وقتی خبر شهادت فرزندانش را به او رساندند، توجهی نمی‌کند و سراسیمه می‌پرسد: «از مولایم حسین چه خبر؟!»

😔 دوست خوب نو+جوان، دستچین این هفته، هم‌زمان شده است با وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها، مادر حضرت ابالفضل‌العباس علیه‌السلام که روز تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدا هم، نام گرفته است؛ پس، به همین مناسبت در اینترنت و منابع معتبر بگرد و به‌دنبال عکس‌ها و خاطرات این زنان صبور و قهرمان باش. راستی! نتایج جست‌وجویت را حتماً با دوستان خودت در اینجا به اشتراک بگذار.

🤔 چطوری در دستچین این هفته شرکت کنم؟
👌 هر هفته منتظر یک موضوع جدید برای دستچین در نرم افزار نو+جوان باش. برای مشارکت به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک‌ کن. در قسمت موضوع، دستچین را انتخاب و در قسمت بارگذاری عکس یا متنت را بارگذاری کن.

💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei

دیدگاهتان را بنویسید