یکشنبه , می 19 2024

دوازده سال برای هیچ؟!

دوازده سال برای هیچ؟!

🔶از زمان آغاز تحصیلات یک دانش آموز تا گرفتن کمترین مدرک یعنی دیپلم، دوازده سال زمان معمولا نیازست. دوازده سال در بهترین لحظات عمر یک دانش اموز، ذهنش کاملا در اختیار آموزش و پرورش است.

🔶 اما مهمترین وظیفه آموزش و پرورش نظام اسلامی چیست؟ کمترین انتظار این است که در طول تحصیل حداقلیات زندگی و ابتدایی ترین آموزه های دینی را آموخته باشد و بیشترین توقع اینست که یک بی دین را متدین کرده باشد.

🔶اما چرا تحصیلکرده ها، معمولا نمی توانند حتی یک صفحه قرآن را از رو به طور صحیح بخوانند؟!
چرا ابتدایی ترین احکام نماز و وضوء را نیاموخته اند؟!
اگر آموخته اند پس چرا بعد از اتمام تحصیلات و در دوره سربازی، تازه دوره عقیدتی برای آن ها گذاشته می شود تا قرآن و وضوء و نماز به آنان بیاموزند؟!
پس خاصیت آن همه تحصیلات چه بود؟!

🔶چرا دانش آموزان اکثرا در دوره پنج سال اول (همان دوره ابتدایی سابق) اهل نمازند ولی در سه سال بعد (راهنمایی) گاه گاهی نماز می خوانند و اما در دوره بعد تارک الصلاه می شوند و در نهایت در دانشگاه ها منکر الصلاه؟!

🔶کجای کارمی لنگد که وضعیت فرد در ورودی آموزش پرورش به مراتب بهتر از خروجی آنست؟! آموزش و پرورش را برای نابودی اعتقادات و سبک زندگی ساخته ایم؟! اگر برای نابودی ساخته بودیم آیا می توانست از این بهتر برخی از جوان ایرانی را گمراه تر کند؟!

🔶کجای کار می لنگد که عموما جوانان تحصیل کرده، ذهنشان پر از شبهات فراوان و عملشان خالی از اسلام و قرآن و نماز می شود؟! چرا افراد متدین کمتر در آن پرورش می یایند؟!

🔶آقایان دست اندرکار، مسولین حوزه، اساتید، روحانیت مبارز، دیگر دلسوزان اسلام و مسلمین؛ شیعه ده ها قرن آرزوی چنین حکومتی را در سر داشت اما امروز که ما به آن دست یافته ایم، چرا میلیون میلیون جوان تحصیلکرده حتی توانایی ساده قرآن خوانی یا ابتدایی ترین مسایل دین را ندارند!!

🔶ای اساتید! ای بزرگان! ای مرجعیت تشیع! این درد بزرگ را به کجا باید ببریم که بعد از چهل و سه انقلاب، نظام آموزشی و پرورشی ما پوچ می پروراند!
ایا نباید دست در هر کاری دیگری داریم برداریم و اول نظام آموزشی و پرورشی را از بیخ اصلاح کنیم؟!

🔶یوم الدین چگونه می توانیم پاسخ هزارن هزاران شهید و جانباز و رزمنده که برای بدست آوردن این حکومت، مجاهدت های گوناکون و بسیار سخت کشیدن، را بدهیم؟!

🤲خداوند بر ما رحم کند…

👇پی نوشت:
📢 به تذکری که اخیرا امام خامنه ای آن را خطاب به دولت آیت الله #رئیسی دادند، دقت کنیم؛ ایشان فرمودند:

🔹« #دانش‌_های_بی‌_فایده‌ای که در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها تدریس می‌شود را شناسایی و حذف کنید… علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند.

🔹 الان در دبیرستان های ما و شاید در دبستان های ما، دانش هایی تدریس می شود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد.

🔹 یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم می رود، در هیچ مسئله‌ی زندگی به این ها کمک نمی کند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمی کند، این ها را شناسایی کنید، حذف کنید.

🔹 علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است» ۱۴۰۱/۲/۲۱

@moallemanemahdavi

دیدگاهتان را بنویسید