چهارشنبه , می 15 2024

🔺 چرا خدا بیشتر

⁉️ #شبهه

🔺 چرا خدا بیشتر امور دنیایی بندگان بی دین را رفع می‌کند و کلیه موانع را از پیش پای انها بر میدارد اما انسان‌های محروم و کم گناه هر چه از خدا یاری میخواهند جوابی نمی‌شنوند؟
چرا خدا از بهترین بنده خود در کربلا محافظت نکرد؟

💡 #پاسخ

📝 در چند مورد نگاه من به دنیا با شما فرق می‌کند که مطرح می‌کنم، شاید این شبهات در ذهنتان حل بشود.

🔰 به نظرم دنیای ما انسان‌ها روی خیال می‌چرخد. به قول مولوی: نیست وش باشد خیال اندر روان/ تو جهانی بر خیالی بین روان.
همه ما در دنیا دنبال یک چیز هستیم، ولی متأسفانه دنبال خیال و تصویر آن چیز افتاده‌ایم. خیال ما یا به عبارتی دوپامینی که در مغزمان ترشح می‌شود هزاران خیال وتصویر ذهنی در ذهنمان تشکیل می‌دهد تا به دنبالش برویم و احساس خوشبختی کنیم.
از این جهت اصلاً اینطوری نیست که انسان مومن زندگی سخت‌تری از انسان بی دین داشته باشد.

🔸 بگذریم از خیالاتی که رسانه‌ها برای ما درست کردند که فرد در ایران جزء قشر مرفه و متوسط است با صرف هزینه زیادی به اروپا و آمریکا مهاجرت می‌کند و به عنوان شهروند درجه دوم زندگی و ظرفشویی می‌کند، همین زندگی دنیویش هم در ایران خیلی بهتر از غربت و مهاجرت است.

⚠️ اصلاً فرض کنیم این بحث‌ها همه دروغ و پروپاگاندا است. حتی در این حالت هم چه کسی گفته انسان مومن بدتر از انسان بی‌ایمان زندگی می‌کند.

💠 مثلاً انسان مومن برای پاسخ به غریزه جنسی ازدواج می‌کند و غریزه جنسی، محبت همسر، حریم خانواده، حس پدر شدن و همه اینها را از راه حلال تجربه می‌کند.

✳️ در حالیکه انسان بی‌ایمان به دنبال خیال می‌رود و هر روز رابطه جنسی را با یک شکل جدید تجربه می‌کند و در آخر به این نتیجه می‌رسد اگر همه تابوها را هم بشکند، باز نیازش برطرف نمی‌شود.

🔅 آدم مومن حتی اگر همه دنیایش را در یک روز برای خدا قربانی کند، مثل امام حسین (علیه‌السلام) احساس خوشبختی می‌کند و آدم بی ایمان را اگر تمام دنیا را جمع و قطره کنی و بریزی در دهانش باز احساس تشنگی و درخواست بیشتری می‌کند.

❇️ امام حسین (علیه‌السلام) در این دنیا خیلی بهتر از یزید زندگی کردند. (عاش سعیداً و مات سعیداً) هم خوشبخت زندگی کرد و هم خوشبخت از دنیا رفتند.

🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)

دیدگاهتان را بنویسید