جمعه , می 17 2024

عاشورا، بانک رسای پیوند با امامت است

#شبهای_محرم🏴

عاشورا، بانک رسای پیوند با امامت است

🔴اهمیت عاشورا در این است که عاشورا به ما یاد می‌دهد، که تو قبل از هر چیزی باید امامت را مشخص کنی. چون این امامت است که فروع تو را مشخص می‌کند.
مثل خیلی¬ها که ادعای محبت امام حسین (علیه السلام) را در کوفه داشتند، 18 هزار نامه نوشتند. ولی این تعلق، تعلق قلابی بود. چون به محض اینکه خواصشان طلاهای ابن زیاد را دیدند و عوامشان تهدیدهای ابن زیاد را، دیگر امام برایشان معنا نداشت و از آن روی برگرداندند. لذا اگر امام و الگوی انسان مشخص بشود، همه چیزش مشخص می‌شود. برای همین هم روز قیامت آدم¬ها را براساس اخلاق و اعمالشان جمع نمی‌کنند، براساس امامشان جمع می‌کنند: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ؛ روزی که ما هر گروهی از مردم را با پیشوایشان می‌خوانیم». امامش یعنی الگویش.
🔻اگر می خواهی ببینی تو چه کسی هستی، ببین الگویت چه کسی هست، دوست داری شبیه چه کسی بشوی همان مسیر را می‌روی، با او هم محشور می‌شوی. ممکن است اشتباه هم بکنی، ممکن است انسان گناه هم بکند، ممکن است لغزش هم داشته باشد، اما آن جمع جبری خیلی مهم است. مجموعاً این آدم عاشق امام حسین و اهل بیت است و سبک زندگی¬اش هم شبیه آنهاست.

🔻لذا در کربلا همه تکلیفشان مشخص شد که امامشان را انتخاب کردند و مسیرشان مشخص شد و تمام تحولاتی که باید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد. بخاطر همین وقتی کربلا می‌روید، هر قدمی که برمی‌دارید گناهانتان ریخته می‌شود. چون به سمت امام حرکت می‌کنید، به امام تعلق پیدا می‌کنید.

#امام_حسین
#امامت
#الگو
@moallemanemahdavi

دیدگاهتان را بنویسید