دوشنبه , می 20 2024

سال‌ها بردن نام این فرمانده ممنوع بود

سال‌ها بردن نام این فرمانده ممنوع بود

روز چهارم تیر ماه سال ۱۳۶۷ متجاوزان بعثی، حمله‌ای گسترده و همه‌جانبه را برای بازپس‌گیری منطقه هور آغاز کردند. حاج علی در آن زمان، در قرارگاه خاتم4، در ضلع شمال شرقی جزیره مجنون شمالی مستقر شده بود.

هیچ کس به درستی نمی داند که در این روز دردناک، چه بر سر سرداران «قرارگاه نصرت» آمد. شاهدان می‌گفتند که هلی‌کوپترهای عراقی در فاصله کمی از قرارگاه خاتم به زمین نشسته‌اند و حاج علی و همراهانش سراسیمه از قرارگاه خارج شده و در نیزارها پناه گرفتند و دیگر هیچ.

پس از آن، جستجوی دامنه‌داری برای یافتن حاج علی هاشمی آغاز شد اما به نتیجه ای نرسید.
از طرف دیگر، بیم آن می‌رفت که افشای ناپدید شدن یک سردار عالی رتبه سپاه، جان او را که احتمالا به اسارت درآمده بود به خطر بیاندازد، به همین سبب تا سال‌ها پس از پایان جنگ، نام حاج علی هاشمی کمتر برده می‌شد و از سرنوشت احتمالی او با احتیاط فراوانی سخن به میان می‌آمد.
نه مراسمی برایش گرفته شد، نه یادواره‌ای برایش برگزار شد و نه یادمانی به نامش برپا گردید. اما پس از سقوط صدام هم خبری از سرنوشت فرمانده سپاه ششم به دست نیامد.

سرانجام در روز ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ اخبار سراسری خبر کشف پیکر حاج علی هاشمی را اعلام کرد و مادر صبور او پس از ۲۲سال انتظار، بقایای پیکر فرزند خود را در آغوش کشید.

#شهید_علی_هاشمی
📙هوری. اثر گروه شهید هادی
🌷سالروز شهادت
https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63

دیدگاهتان را بنویسید