شنبه , می 18 2024

پیمودن هر مسیری نیاز به آگاهی

🔰 بصیرت

📌 #برشی_از_کتاب_تبیین_با_تبیان

⭕️ #جزء_هفتم

❇️ تبیین قرآنی
پیمودن هر مسیری نیاز به آگاهی و اطلاع کامل از مسیر و حواشی آن دارد. تا در حین پیمودن مسیر از جاده خارج نشود و در تاریکی قرار نگیرد. پیمودن جاده تبیین نیز نیازمند شناخت و بصیرت است. بصیرت به انسان کمک می‌کند که در هر لحظه ضرورت را تشخیص دهد و به وظیفه خود آگاهی یابد.

💢 بصیرت امام خمینی (ره)
بصیرت و تقوا رابطه‌ی مستقیم دارند؛ بِدان معنا که انسان‌های بابصیرت قطعاً تقوای بیشتری نیز دارند زیرا بصیرت فقط با کسب علم و دانش به دست نمی‌آید بلکه عنایت خدا را نیاز دارد.
امام خمینی (ره) به‌واسطه‌ی تقوای فراوان، بصیرت عجیبی داشتند.

🔻 شخصی نقل می‌کند:
وارد کاخ شدیم. انتظارش را نداشتیم؛ ولی بلافاصله معمر قذافی به ملاقات ما آمد. ما به او توضیح دادیم که امام از چهره‌های برجسته‌ی جهان اسلام هستند و علیه شاه مبارزه می‌کنند و چون احتمال دارد، دولت فرانسه بعد از سه ماه اقامت، برای ترک آنجا به ایشان فشار بیاورد، با اجازه‌ی شما ایشان برای اقامت به لیبی بیایند. قذافی به امام ابراز علاقه‌ی زیادی کرد. برای انجام هرگونه کمکی هم تمایل نشان داد؛ حتی گفت هر سلاحی هر جای دنیا که بخواهیم، به ما تحویل می‌دهد، حتی روی خلیج‌فارس. ما گفتیم: «ملت ما ملتی غنی است و احتیاج به کمک مالی دیگران ندارد». برای ما همیشه مذموم بود که از بیگانه کمک بگیریم؛ حتی از قذافی که شعار اسلام‌گرایی می‌داد. [اما] امام مرتباً می‌فرمود: «با طنابِ قذافی داخل چاه نروید».

🌐دریافت فایل پی دی اف کتاب تبیین با تبیان (http://soada.ir/shop)

💠اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir

دیدگاهتان را بنویسید