پنج‌شنبه , مارس 28 2024

شهيد فريدون کشتگر

شهيد فريدون کشتگر

وارد نهاد انقلابي جهاد سازندگي شد و مدتي در کميته فرهنگي فعاليت نموده و پس از مدتي به لحاظ داشتن تخصص فني وارد کميته فني جهاد شده و در نقاط دورافتاده و محروم از جمله ماکو و توابع آن، اروميه و مناطق کردنشين مشغول فعاليت گشته و از خود نيز آثار خدمات ارزنده اي نيز بر جاي گذاشت.

در مريوان توسط حزب منحله دموکرات دستگير شده و پس از تحمل شکنجه هاي اين گروهک ملحد بعد از مدتي به طور معجزه آسايي آزاد گرديد. عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد. به محض رسيدن به جبهه در پست مهندسي – رزمي مشغول فعاليت شده و به علت داشتن هوش سرشار و لياقتش در مسؤوليت فرماندهي عمليات مهندسي پشتيباني جنگ خوزستان شروع به فعاليت نمود و در شبانه روز، آني از خدمت به اسلام فروگذار نبود. در عمليات فتح المبين يکي از افرادي بود که در پيروزي رزمندگان اسلام نقش بسزايي داشت. طبق فرمايشات مسؤولين جنگ در محور شوش به سايت ??، راهگشاي لشکريان اسلام بود و با احداث جاده عملياتي که از مشکل ترين مراحل عملياتي مهندسي فتح المبين بود در پيشاپيش سنگرسازان بي سنگر راهگشايي نموده و سهم بسزا و مهمي را در اين عمليات ايفا نمود.
بعد از عمليات فتح المبين در عمليات بيت المقدس نيز از خود شجاعت و رشادت و کارداني به خرج داده و اين بار نيز راهگشاي رزمندگان به طرف مرزهاي سرزمين اسلامي شد.
در محور دارخوين – مارت به خونين شهر با سعي و تلاش و ابتکار و بينش و آگاهيش در زير رگبارهاي توپ و گلوله هاي تانک دشمن با احداث جاده هاي نظامي و سنگرها و خاکريزها براي پيشروي نيروهاي اسلام نقش بسزايي داشت.
يکم ارديبهشت سال ????، زماني که با چهره نوراني اش در شلمچه از سنگر خود خارج شده و به سوي بولدوزر رفته و مشغول خاکريز زدن مي گردد. در کنار بولدوزر با يکي از رانندگان مشغول صحبت مي شود که با انفجار توپي برروي دستگاه بولدوزر به لقاءا… مي پيوندد.

سايت شهداي شاخص استان آذربايجان غربي

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید