دوشنبه , می 20 2024

◾️ تصرف حضرت زهرا سلام الله علیها

◾️ تصرف حضرت زهرا سلام الله علیها برای بازگرداندن عالَم به مدار حق بود؛ اما ‌به‌دنبال دولت مستعجل نبودند؛ می‌دانستند که باید قرن‌ها بگذرد تا عالَم به مدار ولایت باز گردد.

«صدیقه طاهره(س) دنبال دولت مستعجل نبودند؛ کمااینکه سیدالشهدا(ع) دنبال تغییر موازنه قدرت در شرایط تاریخی سال ۶۱ هجری نبودند و نمی‌خواستند حکومت را در سال ۶۱ هجری بگیرند؛ چون حضرت می‌دانستند بعد از شهادت ایشان هم مردم آمادگی ندارند و دنبال امام سجاد(ع) نمی‌آیند؛ چطور قبل از شهادت ایشان تحمل حکومتشان را بکنند؟
همچنان‌که در روايات، اشاره شده، حضرت دنبال اقامه تاریخی حکومت حق هستند که در ظهور و رجعت اتفاق می‌افتد؛ دنبال ارتقاء وجدان بشر بودند و می‌خواستند اخلاق بشر را به جایی برسانند که تحمل ولایت کفر را نکند و جز ولایت حق را تحمل نکند.

صدیقه طاهره(س) هم همین‌گونه بودند؛ می‌دانستند دیگر کار تمام شده و باید قرن‌ها بگذرد تا عالم به مدار خودش باز گردد. تصرف ايشان برای بازگرداندن عالم به مدار حق بود؛ لذا مزد ایشان ظهور امام(عج) است. یکی از وعده‌هایی که خدای متعال به ایشان داده است این است که ظهور حتماً اتفاق می‌افتد. تلقی بنده از قرآن این است که عصر ظهور، عصر تجلی حضرت زهرا(سلام الله علیها) از ورای امام زمان(عج) است که فرمود: «سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّةِ».

#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir

دیدگاهتان را بنویسید