دوشنبه , آوریل 29 2024

💠 راحت طلبی، یکی از عوامل عدم استقامت

💠 راحت طلبی، یکی از عوامل عدم استقامت

💠 مسخ نوجوانان در فضای مجازی

💠 جنایت دولت قبل با فضای مجازی ولنگار

💠 احترام به امام جامعه دستور خداوند است

🔻 حجت الاسلام احمد پناهیان
◼️ شب دوم ایام فاطمیه دوم(به روایت ٧۵روز)
١۶ آذر ١۴٠١ مسجد مقدس جمکران

🔸حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه خطاب به مردم مدینه و مهاجر و انصار فرمود: اَنْتُمَ فی رَفاهِیَّةٍ مِنَ الْعَیْشِ، و ادِعُونَ فاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ بِنَا الدَّوائِرَ. شما مشغول خوشگذرانی بودید. یکی از عوامل عدم استقامت، راحت طلبی و میل به خوشگذرانی است. کاری که دشمن تلاش دارد انجام دهد. فساد و فحشا را اگر در جامعه پررنگ می کنند، بخاطر این است. یک مدینه فاضله دروغین در ذهن بچه های ما ساخته اند، که اگر نظام ساقط شود، می توانید خوشگذرانی کنید و هر آنچه می خواهید انجام دهید. با فضای مجازی و بازیهای رایانه ای و… فکر و ذهن نوجوانان را مسخ می کنند. بعضی از طلسم ها را با لطایف الحیلی در فضای مجازی روی این نسل اعمال می کنند. دشمن بلد است از کدام نیروهایش استفاده کند برای اغتشاشات کف خیابان. بی جهت سراغ هوش مصنوعی نرفتند. رهبرانقلاب چقدر گفتند سراغ این علم بروید. این فضا امروز میدان جنگ است.

🔹امیرالمومنین علیه السلام فرمود الْقَلْبُ مُصْحَفُ الْبَصَر. هرچه ببینی، بر قلب تو اثر می گذارد. شیطانی که صدر اسلام چنبره شیطانی اش را بر مردم اعمال کرد، امروز هم مشغول کار است. فقط لقمه حرام نیست که بر دل انسان موثر است. دانشگاه امروز باید داده های فضای مجازی را تحلیل کند، و مردم را مطلع کند که این داده ها چه تأثیراتی بر روح و قلب مردم می گذارد. کار به جای می رسد که رهبرانقلاب هشدار هویت زدایی می دهند.

🔸فإِنَّ فِی اجْتِمَاعِکُمْ وَ مُذَاکَرَتِکُمْ إِحْیَاءً لِأَمْرِنَا. ارتباط این اجتماعات با احیای امر اهلبیت چیست؟ فرمول علمی آن چیست؟ در این اجتماعات و گفتگوها چه اتفاقاتی می افتد که قابلیت احیای امر اهلبیت را دارد؟ دانشجویان متدین ما بیایند و در این باره تحقیق کنند، و مردم را مطلع کنند. داده های اینترنتی را تحلیل کنند و مردم را مطلع کنند.

🔹دولت قبل عنان فضای ولنگار مجازی را به دست دشمنان نسل جوان داد. با این کار جنایتی کرد که نظیر ندارد. دادگاه قیامت یقه شما را خواهد گرفت. إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُون(نور ١٩). ببیند قرآن راجع به این افراد چه قضاوتی دارد.

🔸حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود منتظرید کار از دست ما خارج کنند، بعد به میدان بیایید؟ وَ تَتَوَکَّفُونَ الْاَخْبارَ. نشسته اید خبر مرگ مرا بشونید؟! امروز برخی نشسته اند تا خبر برگشت نظام را بشنوند. یک نفر بازیگر از بین هشتاد میلیون جمعیت از کشور خارج می شود و تبعه کشور دیگری می شود، فضای مجازی را پر می کنند. دشمن مترصّد فرصت است، فضا را به نفع خود مصادره کند. رهبرانقلاب گفتند اصلا به این اتفاقات توجه نکنید. سالانه مراسمی در لبنان برگزار می شود، به مناسبت روز حجاب و همه چادر سرشان می کنند. اما این اتفاقات را رسانه ها و فضای مجازی منتشر نمی کنند.

🔹بعضی ها حاضرند سرشان برود، اما احترامشان نرود. اگر این توهین ها و ناسزاهایی که در فضای مجازی به نایب امام زمان ارواحنا فداه می شود، و کم کم تبدیل به یک ادبیات می شود، اگر به دیگر بزرگواران گوشه ای از این توهین ها شده بود، مقلدین آن بزرگواران انقلابی بپا می کردند! عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ(اعراف ١۵٧). احترام امام جامعه دستور خدای متعال است. ابن عباس گفت یا علی، اگر خبری شد خبرمان کن. می خواهیم تشییع جنازه درخور شأنی برای دختر پیغمبر بگیریم. هنوز فاطمه زنده است!

هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام)
@mohebbin_net

دیدگاهتان را بنویسید