پنج‌شنبه , می 16 2024

🌐عصر فناوری

🌐عصر فناوری

🔷گسترش فناوری‌های نوین در عرصه‌ الکترونیک و رایانه در چند دهه گذشته، موجب پدیدار شدن انواع و اقسام لوازم و برنامه‌های الکترونیکی و رایانه‌ای از جمله اینترنت، تلفن همراه، ماهواره و …، در جهان شده است.

🔷انکارناپذیر است که این تحولات و پیشرفت‌ها، زندگی بشری را چندین برابر آسان‌تر نموده است؛ اما در آن‌سوی سکه، نمی‌توان از آسیب‌های ناشی از این فناوری‌های نوین غافل ماند؛ به‌طورکلی گسترش اينترنت و شبکه‌های مجازی در جامعه موجب بروز فرصت‌هایی جهت افزايش آگاهي افراد و حتي ايجاد اشتغال براي برخي از افراد شده است، ولي تهديداتي نيز به همراه دارد. با وجود اينترنت، علاوه بر وجود دنياي واقعي و الگوهاي ارتباط سنتي در آن، فضاهاي مجازي نيز ايجاد شده‌اند كه نحوه‌ي توليد، انتقال و مصرف اطلاعات در آنها ديگر به شیوه سنتي صورت نمي‌پذيرد و اين الگوها، کاملاً دگرگون شده‌اند. گسترش فضاهاي مجازي مانند ساير انواع ديگر تحولات و پیشرفت‌ها، پيامدها و آثار مثبت و منفي گوناگوني را در جامعه و زندگي كاربران این‌گونه فضاها ايجاد كرده است.

🔷مثبت‌ترین پيامد آن را مي‌توان تسهيل و تسريع ارتباطات و تبادل اطلاعات دانست. منفی‌ترین پيامد آن را مي‌توان به خطر افتادن حريم خصوصي افراد، منزوي شدن آنها و از هم پاشيدگي بنيان خانواده معرفي نمود.

🔷 اصلی‌ترین علتي كه مي‌توان براي بروز اين پيامدهاي منفي بيان داشت، اين است كه در فضاي مجازي افراد نمی‌توانند به شناخت صحيح و كافي از هم دست يابند.

💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود

✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏

دیدگاهتان را بنویسید