جمعه , می 3 2024

☝️شجره ی طیبه 💐شهیدان:

☝️شجره ی طیبه 💐شهیدان:

بانو “سکینه واعظی” از مادران بزرگ و فداکار دیار اصفهان بود که سه پسر، یک دختر، یک عروس و یک دامادش به فیض عظیم شهادت نایل آمده بودند. شهیدان ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه فرزندان این مادر قهرمان و مرتضی و طیبه واعظی داماد و عروس او بودند.

این مادر پرافتخار در سال‌های پس از جنگ و دفاع مقدس زینب‌وار و استوار در مسیر آرمان‌های انقلاب ‌و اسلام مقاومت کرد و سرانجام برای دیدار فرزندانش آغوش گشود و چشم بر این جهان فانی بست.

دیدار با مادر 4 شهید:

در ديدار با مادر اين شهدا گفت: شهیدان ابراهیم جعفریان و همسرش زهرا واعظی‌زاده دهنوی و مرتضی واعظی‌زاده دهنوی و همسرش فاطمه جعفریان در خانواده‌ای مذهبی در اصفهان رشد و پرورش دینی یافته و با حضور در جلسات قرآن و مجالس مذهبی با نقش خود به عنوان یک جوان شیعی مقلد حضرت امام خمینی (ره) آشنایی یافتند.
و با بيان اينكه اين شهدا گروهی را با توسل به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) با عنوان مهدویون برای مبارزه با رژیم فاسد پهلوی تشکیل دادند، گفت: این جوانان اعلامیه‌های علما و حضرت امام خمینی(ره) را برای روشنگری بین مردم توزیع می‌کردند.
و با بيان اينكه سرویس‌های جاسوسی و امنیتی ساواک با کمین‌های مختلف به دنبال ترور این جوانان جان بر کف بود، افزود: ابراهیم جعفریان، همسرش طیبه واعظی و مرتضی واعظی و همسرش فاطمه جعفریان برای ادامه مبارزه مسلحانه به تبریز می‌روند و چند خانه امن اجاره می‌کنند؛ ولی ساواک خانه‌هایشان را شناسایی می‌کند.

روز ۱۳۵۶/۱/۳۱ یکی از این خانه‌ها مورد هجوم نیروهای رژیم قرار می گیرد که مرتضی واعظی به شهادت می‌رسد و خواهرش طیبه واعظی دهنوی دستگیر می‌شود. بعد از ظهر همان روز خانه دیگر مورد هجوم قرار می‌گیرد که در این درگیری فاطمه جعفریان، همسر مرتضی واعظی به شهادت می‌رسد.

در این درگیری ابراهیم جعفریان نیز دستگیر می‌شود که نهایتا ابراهیم و همسرش طیبه نیز در زندان و در زیر شکنجه دژخیمان رژیم شاه به شهادت می‌رسند.
مادر بزرگوار اين شهدا افزود:

خط سرخ این شهدا را برادرانشان پاسداران شهید حسن جعفریان و شهید محمد جعفریان با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ادامه دادند تا این دو عزیز نیز به برادران و خواهران شهید خود پیوستند.

👤 ام وهب

عضویت در کانال صراط عشق👇:
💫 @serateshgh_com
.

دیدگاهتان را بنویسید