شنبه , جولای 27 2024

جنگ امروز جنگ روایتهاست

🔰1⃣ جنگ امروز جنگ روایتهاست

🔻 حجت الاسلام احمد پناهیان
◼️ شب اول فاطمیه دوم(به روایت ٧۵روز) ١۵ آبان ١۴٠١

🔹فاطمیه خیلی مهم است. الان جنگ روایتهاست. یا همان جنگ شناختی. بحث انحراف افکار عمومی است، به حدی که در اراده ها تأثیرگذار باشد. گمان کرده اند می توانند اسلام را به روزهای ضعفش برگردانند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي. درچنین جامعه ای، همه امت باید بپا خیزند برای مبارزه با این انحراف و خدعه و مکر. اما مردم مدینه این کار را نکردند.

🔸أيها الامة التي خدعت فانخدعت وعرفت خديعة من خدعها. مردم مدینه فریب خوردند، و فهمیدند که فریب می خورند. فکر می کردند اگر حاکمیت را از امیرالمومنین علیه السلام بگیرند و به دیگری بسپارند، روی خوش می بینند. حضرت زهرا سلام الله علیها مقابل جماعتی باید پرچمدار نبرد جهاد تبیین باشد، که این ملت نمی خواهد بیدار و آگاه شود.

🔹مسئله اصلی فاطمیه چیست؟ مصیبت عظمی کدام است، که این مصیبت باعث شد فاطمه زهرا سلام الله علیها فدا شود؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اَما کانَ رَسُولُ اللهِ صلى الله علیه وآله اَبِی یَقُولُ «اَلْمَرُء یُحْفَظُ فِی وُلْدِهِ»؟ مگر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نفرمود اگر می خواهید به شخصی احترام بگذارید، حرمت فرزندانش را نگه دارید. وقتی این اراذل و اوباش در حرم احمد بن موسی علیه السلام به جان مردم بی پناه افتادند، حرمت حرم اهلبیت را شکستند. داعشی ها ابایی از این اعمال ندارند؛ اما کسانیکه گمان می کنند دیندار هستند، اما هنوز هم که هنوز است بر آتش این اغتشاشات می دمند، اینها هنوز نمی فهمند؟ فرمود شما عجب حرمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را نگه داشتید. سَرْعانَ ما اَحْدَثْتُمْ وَ عَجلانَ ذا اِهالَة. چه زود گمراه شدید.

🔸برخی خواص و علما بعد از سه ماه، هنوز یک کلمه در مورد اغتشاشات اخیر حرف نزده اند. حق و باطل که مشخص است. هم خواص و هم عوام وظیفه دارند. مردم ما در این امتحان هم مثل امتحانات گذشته سربلند بیرون آمدند. دشمن را ناامید کردند. بعضی عمامه به سرها در قم بیانیه می دهند که هر دو طرف خشونت نداشته باشند. این طرف کجا خشونت به خرج داد؟!

هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام)
@mohebbin_net

دیدگاهتان را بنویسید