چهارشنبه , می 8 2024

رهبری: “من رزق سال کشور را از شبهای فاطمیه میگیرم!”

رهبری: “من رزق سال کشور را از شبهای فاطمیه میگیرم!”

از سلمان نقل شده كه پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند:

اى سلمان! هر كس دخترم فاطمه(س) را دوست بدارد، او در بهشت و كنار من خواهد بود و هر كس او را دشمن بدارد گرفتار آتش مى‌شود.

سلمان! محبت به فاطمه(س) در یکصد جا به درد مى‌خورد: از جمله آنها: هنگام مرگ، عالم برزخ، درياى ميزان، عرصات محشر، پل صراط و محاسبه اعمال….

سلمان! واى بر كسانى كه به او ظلم كنند و واى بر آنان كه به شوهر او جفا نمايند، واى بر ستمگرانى كه به فرزندان و شيعيان وى ستم كنند.
متن حدیث:
يا سلمان! من احب فاطمه بنتى فهو فى الجنه معى، و من ابغضها فهو فى النار. يا سلمان! حب فاطمه ينفع فى ماه من المواطن، ايسر ذالك المواطن الموت و القبر و الميزان و المحشر و الصراط و المحاسبه… يا سلمان! ويل لمن يظلمها و يظلم بعلها اميرالمومنين عليا، و ويل لمن يظلم ذريتها و شيعتها.
«فرايدالسمطين،ج 2،ص67 – بحارالانوار،ج27،ص16»

من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم!

یکی از نقل قول های که در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفت، مربوط می شد به کلامی که رهبری معظم انقلاب بعد از مراسم عزای حضرت زهرا(س) هنگام صرف شام به یکی از حاضران فرمودند. یکی از حاضرین در سفـره شام مراسم ایام فاطمیه بیت رهـبری نـقل کرده است که سخنران مراسم، بعـد از سخنرانی در حسینه امام خمینی(ره) هنگام صرف شام در محضر مقام معظم رهبری به ایشان عرضه داشت: «رخی گلایه می کنند که چرا حضرتعالی با این کسالت جسمانی اینقدر برای مراسم وقت می گذارید و از اول تا آخر مراسم وقت می گذارید و از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می نشینید.»
معظم له نیز در جواب فرمودند: «آنها نمی دانند، من رزق سال کشور را در شب های فاطمیه می‌گیرم.»

از وجود مبارک امام صادق (ع) درباره مادر بزرگوارشان روایت شده (ما حجت خداوند برروی زمین هستیم اما مادرمان زهرای اطهر حجت بر ماست )این گفته نشان دهنده عظمت روحی حضرت زهرا و جایگاه ایشان در میان حضرات معصومین است.همچنین امام جعفر صادق (ع) فرموده اند :(هر وقت ما از هر جایی مایوس می شویم به مادرمان متوسل می شویم تا حاجتمان را از روح مقدس حضرت زهرا بگیریم).شنیدن این روایات از زبان امام معصوم بیانگر جایگاه رفیع الهی حضرت فاطمه است که ایشان در ساختار هستی منبع برکات خاصی می باشند که معصومین هم در مواقع گرفتاری از برکات توسل به ایشان بهره مند می شونددر این روایت جایگاه مهم فاطمه زهرا (س) به خوبی روشن می‌شود که در رأس هدایت و رشد امت اسلامی این شخصیت بزرگ قرار دارد، به همین جهت در قرآن از ایشان به کوثر به معنی خیر کثیر نام برده شده است، چرا که خیری عظیم‌تر از هدایت امت نداریم و حیات واقعی انسان‌ها بر توحید و رشد و تکامل معنوی است که در تمسک به ولایت محقق می‌شود و فاطمه زهرا (س) اساس و رکن ولایت است که در کلام نورانی امام جعفر صادق (ع) به‌عنوان حجت خداوند بر ائمه نام برده شده است…
توسل ائمه معصوم(ع) به حضرت زهرا(س)

علامه امینی رحمه الله علیه: بعد از تحقیق های بسیار یافتم اولین جمله ای که حضرت زهرا علیهاالسلام از میان درب و دیوار و آتش فرمودند:
ولدی مهدی بود …
الهی به حق مادر سادات الساعه عجل لولیک الفرج الساعه
اللهم عجل لولیک الفرج

وعده‌ی حضرت زهرا(س) که در روز آخر جنگ محقق شد!

شهید سید صادق عاشقِ سینه‌چاکِ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود. می‌گفت: هر وقت نام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها رو می‌برید، حتما بعدش بگید: سلام الله علیها… وقتی قطعنامه رو پذیرفتند و جنگ تمام شد، خیلی ناراحت بودکه شهید نشده. به دوستش‌گفت: من از خودِ حضرت زهراسلام‌الله‌علیها شنیدم‌ که توی همین جنگ و همین جبهه شهید میشم؛ اما الان جنگ‌تموم شده؛ یعنی میشه وعده‌ی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها عملی نشه… یهو خبر رسید که عراق بعد از قطعنامه، دوباره حمله‌ کرده، رفت و توی اون عملیات شهید شد.
کتاب شهدا و اهل بیت، ناصر کاوه
خاطره‌ای از زندگی شهید سیدصادق آقااعلایی
منبع: کتاب مِهر مادر ، صفحه ۱۰۰

💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود

✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏

دیدگاهتان را بنویسید