پنج‌شنبه , آوریل 25 2024

🖍 شناختِ راه معرفت، امری الهی است

🔴 #اقامه_عزا_بر_سیدالشهداء_ع / جلسه دوم

✅ یکی از راه‌های بزرگداشت امام حسین (ع)، #اقامه_عزا برای ایشان است.

🖍 شناختِ راه معرفت، امری الهی است، محبوب‌ترین عامل نزد خدا #ایمان به اوست.
ما در مسیر #اطاعت از خدا هستیم، این شأن و تکامل انسان است. بزرگداشت امام حسین (ع) امر #واجب است و ما در حال اطاعت کردن در محبوب‌ترین چیزی هستیم که خداوند دوست دارد.

⚡️ راه #نجات جامعه این است که در مسیر رسیدن به کمال قرار بگیرد.
اگر در #دنیا به کمال رسیدیم به #سعادت #آخرت خواهیم رسید.

💢 برای شما در روش و رفتار پیامبر خدا الگوی نیکویی است، برای کسانی که همواره به خدا و روز #قیامت امید دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. (احزاب / ۲۱)
🖍 هیچ شأنی از شئون زندگی #انسان نیست مگر اینکه پیامبر (ص) آن را بیان فرموده‌اند‌، و هر آنچه را که نقل فرموده‌اند به ما رسیده است.
🖍 کسی که امید به #رحمت خدا دارد، کسی که ایمان به #آخرت دارد، و کسی که همواره #یاد_خدا است؛ یعنی کسی است که ایمان به خدا دارد.
🖍 خداوند در آیه ۱۳۶ سوره نساء می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان بیاورید. ایمان اولی #ایمان_حقیقی نیست، تحصیل حاصل است، و خطاب به مؤمنین است.

💢 ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا بترسید و به پیامبرش ایمان بیاورید. (حدید / ۲۸)
🖍 از خدا بترسید یعنی حرمت خدا را نگه دارید.

✳️ اقسام ایمان

👈 #ایمان_کفر
💠 ای پیامبر، کسانی که در #کفر می‌شتابند تو را غمگین نسازند، چه آنان که به زبانشان گفتند: ایمان آوردیم و دل‌هایشان ایمان نیاورده، و چه آنان که یهودی‌اند. (مائده / ۴۱)

👈 #ایمان_شرک
💠 به خدا ایمان نمی‌آورند مگر آنکه برای خدا شریک قرار می‌دهند این‌ها مشرک هستند. (یوسف / ۱۰۶)

👈 #ایمان_ادعایی
💠 آیا به کسانی که گمان می‌کنند به آنچه بر تو و پیش از تو نازل شده ایمان آورده‌اند، ننگریستی، که می‌خواهند داوری و محاکمه نزد طاغوت برند؟ در حالی که فرمان یافته‌اند به طاغوت کفر ورزند، و شیطان می‌خواهد آنان را به گمراهی دوری دچار کند. (نساء / ۶۰)

👈 #ایمان_حرفی
💠 و از بین مردم کسانی هستند که خدا را یک سویه و بر پایه دستیابی به امور مادی می‌پرستند، و اگر خیری به آنان برسد آرامش یابند، و اگر بلائی به آنان برسد عقب‌گرد می‌کنند. (حج / ۱۱)

👈 #ایمان_تفریقی
💠 کسانی که به خدا و پیامبرانش کافر می‌شوند و می‌خواهند میان خدا و پیامبرانش جدایی اندازند و می‌گویند به بعضی ایمان می‌آوریم و به برخی کافر می‌شویم و می‌خواهند میان ایمان و کفر راه سومی برگزینند. (نساء / ۱۵۰)

👈 #ایمان_شرطی
💠 وقتی برای آنان معجزه نشان دادیم، گفتند ما ایمان نمی‌آوریم، مگر اینکه مثل آنچه به انبیاء دادند به ماهم بدهند. (انعام / ۱۲۴)
یعنی ما ایمان می‌آوریم به شرط اینکه صاحب معجزه انبیاء بشویم.

👈 #ایمان_حقیقی
🖍 ایمان یک معنا دارد و حقیقتش یک چیز است.
💠 #اهل_ایمان فقط کسانی هستند که وقتی یاد خدا شود دل‌هایشان ترسان می‌شود، و هنگامی که آیات او را بر آنان می‌خوانند به ایمانشان می‌افزاید، و بر پروردگارشان #توکل می‌کنند، و اهل #اقامه_نماز هستند، و از آنچه به آنان روزی دادیم #انفاق می‌کنند، این‌ها مومنین حقیقی هستند، و پیش خدا درجه دارند، و بخشیده شده نزد خدا هستند و دارای روزی کریمانه هستند. 《انفال ۴_۲》

🖍 ایمان حقیقی یعنی زندگی خود را به ساحت مقدس حضرت امام عصر (ع) عرضه کنیم و این شخصیت بزرگوارِ آسمانی، ملکوتی، جاودانی بفرمایند کجای آن غلط است و ناراحت نشویم. این را می‌گویند #تسلیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حجةالاسلام و المسلمین #علوی_تهرانی
جلسه دوم | شب دوم محرم ۱۴۰۱
مسجد حضرت امیر علیه السلام
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید