جمعه , مارس 29 2024

#مسأله_انتظار⁉️صدای حضرت در زمان ظهور چگونه به گوش، همه می‌رسد؟

#مسأله_انتظار

⁉️صدای حضرت در زمان ظهور چگونه به گوش، همه می‌رسد؟

✍️تحقیقات نشان می‌دهد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هنگام ظهور بر دیوار کعبه تکیه می‌کند و ۳۱۳ یار ویژه او گرد هم می‌آیند. سپس حضرت، آیه ۸۸ از سوره هود بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین را تلاوت می‌کند.

🔸️ بعد از تلاوت این آیه شریف، حضرت به یاران خویش می‌فرماید: «أنا بقیة الله فی أرضه وخلیفته و حجته علیکم..». بعید نیست ندای امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف از طریق یاران خاص حضرت به گوش دیگران برسد؛ چرا که در روایت آمده است:
«هنگام ظهور، یاران ویژه امام عصر که شمار آن‌ها به ده هزار نفر می‌رسد، نزد او حاضر می‌شوند و امام زمان ظهور خواهد کرد» [۱] .

🔸️بنابراین به رغم اشاره روایات به این مطلب، اظهار نظر قطعی در خصوص شنیدن صدای امام دوازدهم علیه السلام هنگام ظهور، امری ناممکن است. مسلم، این است که برابر روایات، فراخوان امام دوازدهم علیه السلام به سوی حقیقت و عدالت، در سطح جهانی و گسترده صورت گرفته، به گوش همه جهانیان خواهد رسید؛ از این رو اظهار نظر قطعی دربارة اینکه صدای حضرت چگونه به اهل عالم می‌رسد، دشوار و حتی ناممکن است.

🔸️برخی احتمال داده‌اند این اعلام جهانی از طریق اعجاز صورت می‌گیرد و برخی تحقق اعجاز را فقط در صورت ضرورت می‌دانند و می‌گویند: «با توجه به وسایل پیشرفته فعلی، به اعجاز نیازی نیست و حضرت از طریق رسانه می‌تواند ندای دعوت خود را به گوش جهانیان برساند».

🔸️به علاوه، ندای حضرت با ندای آسمانی که از علایم ظهور شمرده شده، متفاوت است. ندای آسمانی، از علایم ظهور است و برای اعلام ظهور و آمادگی عمومی مردم برای این امر صورت می‌گیرد و شاید یک بار بیشتر نیز واقع نشود. نیز ممکن است به گونه ای باشد که همه در یک لحظه آن را بشنوند؛ اما دعوت حضرت، می‌تواند در طول زمان هر چند کوتاه به گوش مردم برسد؛ بدین گونه که ابتدا مردم حاضر در مسجدالحرام دعوت را بشنوند و سپس رسانه‌ها منعکس کنند.

🔸️سخن آخر اینکه مهم این است که حضرت، دعوت خود را به روشنی و درستی به همه جهانیان می‌رساند؛ هر چند کیفیت دقیق آن بر ما پوشیده باشد.

📚منبع: [۱]کمال الدین، ص۳۳۱

💠💠💠

✅کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@Jamkaran_ir

Visits: 0

پیشنهاد ما به شما

✅ #غیبت در لغت به معنای پوشیده بودن از دیدگان است.

✅ #غیبت در لغت به معنای پوشیده بودن از دیدگان است. 🔸 مفهوم غیبت مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید