پنج‌شنبه , آوریل 25 2024

📢 «حکمرانی مجازی دشمن»

📢 «حکمرانی مجازی دشمن» برای نوجوانان و جوانان، خطرناک‌تر از سند ۲۰۳۰ است.

💠 آیت‌الله میرباقری (۱۳‌۹۹):

«مبارزه بین انقلاب اسلامی و تمدن غرب وارد یک عرصه جدیدی شده. یعنی غرب در شکست نرمی که از انقلاب اسلامی خورده یک تلاش جدی کرده که مقیاس درگیری را تغییر بدهد و جنگ را از عرصه عالم عینی به عالم حکمرانی مجازی و به تعبیر دیگر، به عالم خیال ببرد. دشمن به‌شدت تلاش می‌کند که حکمرانی مجازی را در جهان گسترش بدهد.
این‌که مکرر من این را عرض کردم و حرف جدیدی هم نیست که حتی سوء‌استفاده از گسترش این ویروس جدید کردند – پیش‌داوری نمی‌کنم که خودشان ایجاد کردند یا نه، در کنترل و مهارش دست دارند یا نه. ولی هرچه که هست – سوءاستفاده از این واقعه به‌واسطه امپراتوری رسانه‌ای خودشان [برای] کنترل جهان و ورود به حکمرانی مجازی است.

این حد از تصرف نیاز به یک مقابله جدید دارد و ما باید سطح توان خودمان را ارتقاء ببخشیم. سازوکار مبارزه در حکمرانی مجازی با سازوکار مبارزه در عرصه‌های پیشین متفاوت است.

من سؤال می کنم: چه اتفاقی افتاده که با یک ویروس کرونا چهارده میلیون دانش‌آموز از طفل تا نوجوان و جوان ما را بی قید و شرط وارد فضای مجازی می‌کنند و در اختیار حکمرانی مجازی دشمن قرار می‌دهند؟! به اسم آموزش از راه دور، به اسم آموزش الکترونیک. این بسیار مخاطره آمیزتر از طرح ۲۰۳۰ است. چه اتفاقی در طرح ۲۰۳۰ در طول یک دوره دوازده سال می‌خواست بیفتد که در طول کمتر از یک سال برای بخشی از نسل جوان ما نیفتاده؟! من تعجب می‌کنم چرا جریان حزب‌الله در مقابل این اتفاق هیچ واکنش جدی نشان نمی‌دهد؟!
این معنایش این است که سطح مبارزه دشمن و میدان‌های درگیری دشمن که دارد تغییر افق و مقیاس می‌دهد مورد مطالعه ما نیست.» (۱۳‌۹۹)
☑️ @mirbaqeri_ir

دیدگاهتان را بنویسید