جمعه , آوریل 19 2024

خبرنگار طلبه شهيد «سيد محمد حسين نواب»

خبرنگار طلبه شهيد «سيد محمد حسين نواب»

خبرنگار طلبه شهيد «سيد محمد حسين نواب»

احتمالاً بسیاری از مردم، حداقل مردم تهران، نقاشی چهره ایشان را بر دیوار ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی واقع در تقاطع ولیعصر و زرتشت دیده اند که با تأسف فراوان بسیار هم مورد بی مهری قرار گرفته و مانند ارزشهای شهدا و نام شهدا این نقاشی نیز کم رنگ شده است.

#طلبه‌شهیدسیدمحمدحسین‌نواب در سال ۱۳۴۵ در شهرضای اصفهان به دنیا آمد.
او در سالهای نوجوانی و جوانی ضمن کسب علوم و معارف دینی در حوزه بالاخص در محضر آیت الله جوادی آملی حضوری فعالانه در جبهه های حق علیه باطل داشت.
یکی دو سال پس از پایان جنگ و شروع کشتار مسلمانان بوسنی، سیدمحمدحسین که حسرت جا ماندن از قافله شهدا را در سینه داشت راهی آن سرزمین شد و بالاخره در تاریخ ۱۳۷۳/۰۶/۰۸ در شهر موستار بوسنی توسط کرواتهای هم پیمان با صرب ها به شهادت رسید.
روزنامه کیهان در شماره ۱۹۷۲۲ خود درباره شهید نواب چنین می‌نویسد :

خبرنگار طلبه شهيد «سيد محمد حسين نواب»

براي آخرين بار وقتي مي خواست عازم بوسني و هرزگوين شود تا به مسلمانان مظلوم آن ديار كمک نمايد، به محضر حضرت امام خامنه ای رسید.
امام امت از ايشان پرسيدند: چند وقت می خواهی در بوسنی بمانی و او گفت: برای خدمت می روم و قصد برگشتن ندارم.
آقا فرمودند: به اين فهم و شعور تو غبطه می خورم!

طلبه مخلص و ناب، سيدمحمد حسين نواب، شاگرد فاضل مدرسه حقاني قم بود كه دانش و بينش را در آن حوزه از استادان فرزانه آموخت. علاوه بر اين، از محضر مفسر فرزانه آيت الله جوادي آملي كسب فيض كرد. در جنگ تحميلي رژيم بعث عليه ايران اسلامي وظيفه خويش را انجام داد و اكنون نوبت امدادرساني و خدمات فرهنگي به مردم ستمديده و جنگ زده بوسني فرا رسيده بود. او به عنوان خبرنگار كيهان در بوسني مشغول فعاليت شد و تاثير بسياري در روحيه مبارزاتي و انتقال فرهنگ شهادت به مردم آن سامان داشت. صفحه آخر زندگي اش توسط مزدوران كروات در بوسني و هرزگوين ورق خورد و راستي بايد گفت: شهادت يار می شناسد نه ديار!

 

❤️حضرت امام خامنه ای در پیامی به مناسبت شهادت این طلبه بسیجی مرقوم فرمودند:

«شهادت طلبه بسیجی سرافراز حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین نواب برای ملت ایران که حضور خود را در اقصی‌نقاط جهان برای دفاع از حق و حقیقت با چنین حوادث برجسته ای به اثبات می‌رسانند، مایه افتخار و سربلندی است.»

 

eitaa.com/revaayatgar

دیدگاهتان را بنویسید