پنج‌شنبه , مارس 28 2024

📌 فرزندان پدر…

📌 فرزندان پدر…

🔹 پدری چهار فرزندش را صدا کرد و به آن‌ها گفت: «این اتاق را مرتب کنید تا من برگردم.»
پدر از اتاق خارج نشد، بلکه پشت پرده رفت و از آنجا نگاه می‌کرد تا ببیند فرزندانش چه کاری انجام می‌دهند.

🔸 یکی از بچه‌هایش گیج و بازیگوش بود. حرف پدر را فراموش کرد و سرگرم بازی شد. یکی دیگر از بچه‌ها شرور بود. خانه را به‌هم ریخت و فریاد زد: «من نمی‌گذارم کسی اینجا را مرتب کند!» فرزند دیگر ضعیف و عافیت‌طلب بود. گوشه‌ای نشست و شروع به گریه کرد و داد زد: «پدر جان! بیا و ببین که این‌ها نمی‌گذارند اتاق را مرتب کنم…» فرزند چهارم باهوش و مطیع بود و بلافاصله مشغول مرتب‌کردن اتاق شد. ناگهان سایه پدر را پشت پرده دید و فهمید که پدرش او را می‌بیند. او در حالی که لبخند بر لب داشت، به مرتب‌کردن اتاق ادامه داد.

🔹 ناگهان پدر پرده را کنار زد و بیرون آمد. پدر، فرزند گیج و فرزند شرور را جریمه و تنبیه کرد. فرزندی که فقط گریه و زاری کرده بود، چیزی جز سرزنش گیرش نیامد، اما فرزند باهوش علاوه بر رضایت و محبت پدر، پاداش فراوان دریافت کرد.

🔸 این داستان، داستان ما در عصر غیبت است. ما جزو کدام دسته از فرزندان امام زمانیم؟ قطعاً شرور نیستیم. اما خدا کند گیج و بلاتکلیف یا ضعیف و عافیت‌طلب هم نباشیم.
فراموش نکنیم که یاران امام زمان، فرزندان باهوش ایشان در عصر غیبت هستند. یعنی کسانی که در عصر غیبت بیکار نمی‌نشینند و با هوشیاری و امیدواری، شرایط و مقدمات ظهور را فراهم می‌کنند.

📎 #تلنگر

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید