پنج‌شنبه , مارس 28 2024

📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ

📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است.

📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتب‌های بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند.

💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:

🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد.

فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد.
درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند.
شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟

🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند.
در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.»

#طرح_نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهم‌السلام)

☑️ @mirbaqeri_ir

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید