شنبه , آوریل 20 2024

📢 ما اگر از مدار ولایت خارج شویم

📢 ما اگر از مدار ولایت خارج شویم و خودمان طرح جداگانه‌ای ارائه کنیم، این طرح، مستقل نمی‌ماند، بلکه کم‌کم در ذیل طرح اولیای طاغوت و شیاطین منحل خواهد شد.

💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:

🔹 دو طرح در عالم وجود دارد: یکی «طرح شیطان و اولیای طاغوت» و دیگری «طرح و برنامه وجود مقدس نبی اکرم (صلی الله علیه و آله)» که همان برنامه الهی است.

🔹 ما اگر از مدار پرستش خدای متعال و وادی ولایت‌الله خارج شویم و خودمان شروع به طراحی کردن برای زندگانی خودمان و بقای خودمان کنیم، این طرح مستقل نمی‌ماند، بلکه به ذیل طرح بزرگ اولیای طاغوت و شیاطین می‌رود و منحل می‌شود (وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ).

🔹 طرح نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) براساس حکمت الهی است؛ یعنی همان حکمت الهی را در حیات ما جاری می‌کند. دامنه وجودی ایشان دامنه حکمت است و بیت ایشان هم بیت‌الحکمة است (أَنَا بَيْتُ اَلْحِكْمَةِ).

🔹 اگر ما ذیل دین حضرت و ولایت حضرت حرکت کردیم، همه ما را حکیم می‌کند و زندگی‌مان را بر مدار حکمت شکل می‌دهد (يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ).
ما اگر در وادی دین خدا حرکت کنیم دائماً در وادی حکمت حرکت می‌کنیم و براساس حکمت الهی شکوفا می‌شویم؛ در این صورت، خودمان هم آرام‌آرام حکیم می‌شویم و طرح خودمان هم در عالَم، طرح حکمت می‌شود.

#طرح_نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهم‌السلام)

☑️ @mirbaqeri_ir

دیدگاهتان را بنویسید