جمعه , مارس 29 2024

📢 همه طرح‌ها باید در ذیل طرح نبي اکرم(صلی الله علیه وآله)

📢 همه طرح‌ها باید در ذیل طرح نبي اکرم(صلی الله علیه وآله) برای پیشبرد عالَم باشد.

📢 ما به‌اندازه‌اي که اهل سرّ و اهل همراهي با طرح نبی‌اکرم(صلی الله علیه وآله) شديم، مي‌فهميم که کجاي عالم هستيم و چه‌کار بايد بکنيم.

💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:

🔸 کتاب الهي، يک طرح جامعي است که يک بخش آن اداره جوامع بشري است. وجود مقدس نبي اکرم(صلی الله علیه و آله) با اين طرح، عالم را به سمت خدا پيش می‌برند و عالم را اداره می‌کنند. ما هم به بخشي از اين طرح مي‌توانيم راه پيدا بکنيم. به‌اندازه‌اي که اهل سرّ شديم، اهل همراهي شديم و به اندازه‌اي که حرکت کردنِ در اين برنامه جامع براي ما لازم بود، از اين علم به ما داده مي‌شود و ما هم مي‌فهميم که کجاي عالم هستيم و چه‌کار بايد بکنيم. به‌خصوص بعد از امتحان کردن ما پرده کنار مي‌رود و حقايقي به انسان عطا می‌شود.

🔸اين طرح جامعي که وجود مقدس نبي اکرم(صلی الله علیه وآله) به عهده دارند در عالم اجرا بکنند، خصوصياتي دارد که مربوط به کل کائنات است. حضرت با اين برنامه‌اي که دارند، عالم دنيا، عالم برزخ، قيامت و بعد از قيامت را در اين طرح اداره مي‌کنند و عالم انسان‌ها، عالم ملائکه، عالم نباتات و جمادات و شياطين و جنيان هم در اين برنامه حضرت جا دارند. از همان اندازه که ما از قرآن مي‌فهميم، اين استفاده مي‌شود که همه اين عوالم، در اين برنامه حضرت حضور دارند و حضرت همه اين عالم را به سمت خداي متعال و به سمت مقصد سير مي‌دهد.

🔸يک بخش از اين طرح واسع حضرت براي ما قابل فهم مي‌شود و به ما دستور دادند که سير ما با وجود مقدس نبي اکرم(صلی الله علیه وآله) و معصومين(علیهم السلام) باشد، یعنی در اين طرح حرکت کنيد، و مواظب باشيد برنامه ديگري نريزيد يا در برنامه‌هايي که ديگران دارند حضور پيدا نکنيد. «يا أَيهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ يعني تقواي الهي داشته باشيد و با صادقين باشيد و همراه با آنها در عالم سير کنيد. صادقين، وجود مقدس نبي اکرم(صلی الله علیه وآله) و اهل بيت‌شان هستند. آنها با خداي متعال و مردم صادق هستند و مقام صدقِ مطلق دارند و به عهدي که با خداي متعال می‌بندند، وفا مي‌کنند. يک معناي همراهي با صادقين، اين است که طرح ما داخل طرح نبي اکرم(صلی الله علیه وآله) باشد و جداي از او براي خود برنامه‌ريزي نکنيم.

#طرح_نبی‌اکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهم‌السلام)

☑️ @mirbaqeri_ir

Visits: 0

پیشنهاد ما به شما

#مسأله_انتظار⁉️صدای حضرت در زمان ظهور چگونه به گوش، همه می‌رسد؟

#مسأله_انتظار ⁉️صدای حضرت در زمان ظهور چگونه به گوش، همه می‌رسد؟ ✍️تحقیقات نشان می‌دهد حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید