جمعه , آوریل 26 2024

✅ گام‌های #حفظ_دین

🔴 #اقامه_عزا_بر_سیدالشهداء_ع / جلسه هشتم

✅ گام‌های #حفظ_دین
👈 ۱. #ورع
👈 ۲. #تسلیم امام معصوم (ع)

🖍 امام (ع) به دنبال #هدایت است.
⚡️امام حسین (ع) در مسیر هدایت‌گری چند نوع رفتار داشتند.
👈 ۱. گاهی پیک می‌فرستادند مانند پیکی که برای جناب زهیر فرستادند.
👈 ۲. گاهی خود امام (ع) می‌رفتند مانند زمانی که امام (ع) نزد عبیدالله رفتند.

💠 خداوند می‌فرماید: بشارت بده بندگان مرا که سخن حق را می‌شنوند و به بهترین شکل آن را انجام می‌دهند، این‌ها همان کسانی هستند که خداوند هدایتشان کرده و این‌ها همان‌هایی هستند که صاحبان #عقل و خردند. (زمر / ۱۸)

💠 امام صادق (ع) در ذیل آیه می‌فرمایند:
این‌ها کسانی هستند که تسلیم پیامبر (ص) هستند؛ کسانی که وقتی حدیث پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) بر آن‌ها تلاوت می‌شود هیچ چیزی به آن اضافه نمی‌کنند و چیزی هم از آن کم نمی‌کنند و هر حرفی را شنیدند #عمل می‌کنند.

🖍 از کسانی باید سؤال نمود که #اهل_ذکر (دانایی) هستند.
💠 امام صادق (ع) فرمودند: به خدا اهل ذکر (دانایی)، ما هستیم.

🖍آن کسی که به حق هدایت شده برای تبعیت‌کردن شایسته‌تر است.
💠 خدا از آنچه او را توصیف می‌کنند منزّه است مگر بندگان خالص شده خدا، که او را به آنچه توصیف می‌کنند شایسته مقام قدس اوست. (صافات / ۱۶۰_۱۵۹)

💠 امام حسین (ع) فرمودند: مردم؛ خداوند بندگان را خلق نکرد مگر اینکه به #معرفت برسند و وقتی هم مردمان، خدا را شناختند او را می‌پرستند و هنگامی که بندگان، خدا را بپرستند از #بندگی دیگران دوری می‌جویند.
🖍 شناخت معرفت خدا به واسطه #شناخت امام معصوم (ص) است، شناخت امام معصوم (ص) در هر دوره‌ای #واجب است.

💠 امام معصوم (ع) فرمودند: به واسطه ماست که شما می‌توانید خدا را بشناسید و به واسطه ماست که شما می‌توانید خدا را بپرستید.
💠 امام صادق (ع) فرمودند: دینی که عمل در آن پذیرفته می‌شود دارای چند خصوصیت است: شهادت به اینکه معبودی جز الله نیست، قرار ندادن شریک کنار خداوند، شهادت به یگانگی خدا (#توحید)؛ پیامبر اسلام بنده و فرستاده خداست؛ آن چه که رسول خدا آورده است از ناحیه خداست؛ #تبری از دشمنان #اهل_بیت (ع)؛ تسلیم امر اهل بیت (ع)؛ #تواضع نسبت به خدا (یعنی #تکبر نکردن در مقابل خدا)؛ و #انتظار فرج قائم آل محمد (ص).

💠 امام صادق (ع) فرمودند: ما یک دولتی داریم که هر وقت خداوند بخواهد، خواهد آمد.
💠 پیامبر (ص) فرمودند: به آن خدایی که مرا مبشّر قرار داده قسم، ثابت قدمان در زمان #غیبت بر دین مهدی (ع) از گوگرد سرخ کمیاب‌تر هستند.

💢 هنگامی که #ابلیس از درِ خانه خداوند رانده شد به خدا عرض کرد اکنون که به کیفر تکبرم مرا به راه شر و فساد انداختی یقینا بر سر راه مستقیم تو که رهروانش را به #سعادت ابدی می‌رساند در کمین بندگان خواهم نشست، سپس از پیش رو و پشت سر و از طرف راست و از جانب چپشان بر آنان می‌تازم و تا جایی آنان را دچار #وسوسه و اغواگری می‌کنم که بیشترشان را سپاسگزار نخواهی یافت. (اعراف / ۱۷_۱۶)

💠 امام باقر (ع) در ذیل آیه فرمودند: اینکه #شیطان می‌گوید من از جلو حمله می‌کنم یعنی امر #آخرت را به فرزندان آدم آسان جلوه می‌دهم.

🖍دین‌داری کار سختی است باید برای آن برنامه‌ریزی داشت.

💠 حضرت امیر (ع) فرمودند: شما مثل من نمی‌توانید زندگی کنید ولی با ورع و اجتهاد به من کمک کنید.
⚡️اجتهاد یعنی تلاش

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حجةالاسلام و المسلمین #علوی_تهرانی
جلسه هشتم | شب هشتم محرم ۱۴۰۱
مسجد حضرت امیر علیه السلام
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید