پنج‌شنبه , آوریل 25 2024

🔴 #اقامه_عزا_بر_سیدالشهداء_ع / جلسه نهم

🔴 #اقامه_عزا_بر_سیدالشهداء_ع / جلسه نهم

✅ #دین گرچه امری آسان است ولی دین‌داری بسیار کار سختی است.
💠 حضرت امیر (ع) فرمودند: این دین گرفتار شده است، این دین اسیر شده است، دین در دست انسان‌های شرور گرفتار است، در فضای دین تابع هوی و #هوس هستند، از #هوای_نفس پیروی می‌کنند و به واسطه دین #دنیا را طلب می‌کنند.

🖍 پس اگر کسی دین‌دار باشد ولی تابع هوای نفس باشد، اگر کسی دین‌دار باشد به دنبال #دنیا_طلبی باشد، این دین، #اسیر در دست #اشرار است.

🔸 دعای صنمی قریش دعایی است که حضرت امیر (ع) صادر نموده‌اند.
⚡️ حضرت امیر (ع) در قنوت نماز و در سحر و خلوت خود، مکرر این #دعا را می‌خواندند.
هر کسی این دعا را بخواند خواننده این دعا، مانند کسی است که در رکاب پیامبر (ص) در جنگ بدر و حنین، هزاران تیر به طرف دشمن پرتاب نموده است.

💠 حضرت امیر (ع) در این دعا از خداوند درخواست می‌کنند: «خداوندا، آن دو بُت قریش را از #رحمت خود دور بفرما، آن دو نفری که از امر تو مخالفت کردند، #وحی تو را انکار نمودند، از پیامبرت نافرمانی کردند، دین تو را تغییر دادند، کتاب تو را #تحریف کردند» (کتاب بلدالامین و مصباح اثر شیخ کفعمی)
⚡️ مراد از #تبری، این است که بیان شود با دین چه کردند.
🖍 یزید یک سال به بیت‌الله حمله کرد، یک سال به مدینةالنبی حمله کرد، یک سال به اِبن‌الرسول حمله کرد، این یعنی بی‌دینی تمام به شکل خلیفةالله.

⚡️آنگاه این دین را باید نجات داد، سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) دین را نجات دادند.

📌 امام حسین (ع) فرمودند: اگر دین جدم پیامبر (ص) قوام پیدا نمی‌کند، پایدار نمی‌ماند، مگر به کشته شدن من، پس ای شمشیرها مرا دریابد.

⚡️ بزرگداشت امام حسین (ع) بزرگداشت دین است.
🖍 اگر دین برایتان مهم است باید کسی که دین را حفظ نمود هم برایتان مهم باشد.
⚡️ ما که هر ساله، هر ماهه، هر هفته و هر لحظه به یاد اباعبدالله‌الحسین (ع) هستیم و این تو دهنی است به دهان تمام اشرار.

💠 بعداز واقعه کربلا یک شخصی از منافقین مدینه شرفیاب محضر امام سجاد (ع) شدند و با طعنه گفتند، آقا چه کسی پیروز شد؟ حضرت فرمودند: هنگامی که وقت نماز شد، #اذان و #اقامه را بگو می‌فهمی چه کسی پیروز شده است.
📍 معاویه و یزید می‌خواستند شهادتین را از بین ببرند.

💠 دشمن اراده کرده #نور_خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، در حالی که خدا کامل‌کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند. (صف / ۸)
💢 خداوند است که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند هر چند مشرکان رضایت نداشته باشند. (توبه / ۳۳)
🔅 آن چیزی که باعث بقاء دین شده است خون حضرت علی اصغر (ع) است، خون حضرت علی اکبر (ع) است، تازیانه‌هایی است که بر صورت حضرت زینب (س) زده‌اند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حجةالاسلام و المسلمین #علوی_تهرانی
جلسه نهم | شب نهم محرم ۱۴۰۱
مسجد حضرت امیر علیه السلام
@Fares_ir

دیدگاهتان را بنویسید