جمعه , آوریل 19 2024

▫️امام حسین علیه السّلام همچون

#روایت_عاشورا

💎منتقم خون سالار شهیدان به فرموده امام حسین علیه السّلام (بخش پنجم)

▫️امام حسین علیه السّلام همچون سایر امامان معصوم بشارت ظهور مهدی موعود عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف را داده‌ و فرمودند: او امام قائم به حق است و خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده کرده و دین حق را پیروز می‌گرداند.

🔸️به راستی، چه ارتباطی میان این دو کوکب درخشان آسمان ولایت – که ملک و ملکوت، عرش و فرش همه از یگانگی آن دو سخن می‌گویند، وجود دارد. هر کجا حسین علیه السّلام است، مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف نیز هست و هر کجا مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف است، حسین علیه‌السّلام نیز هست. ذکر و نام آن یکی، با یاد و نام دیگری قرین و عجین است.

🔸️ از نوای غریبانه استغاثه امام حسین علیه‌السّلام، سال‌ها و قرن‌ها می‌گذرد، اما انعکاس آن را می‌توان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید، این فریاد نه تنها رو به خاموشی و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت تر، خروش و جوشش آزادگان عالم را افزوده است.

🔸️گویا امام حسین علیه‌السّلام سال‌ها و قرن‌ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است تا امام عصر عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف، ندایش را پاسخ گوید، پرچم بر زمین مانده‌اش را به دوش گیرد، داغ‌های کهنه‌اش را التیام بخشد و آرمان‌های بلندش را لباس تحقق بپوشاند.

🔸️ روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین علیه السّلام است و حضرت مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف پاسخ‌دهنده آن. در این گستره بی‌انتها و افق‌های دور آن، کسی به خروش و التهاب فرزندش که برای رسیدن آن روز، گذر آرام آرام و جانکاه لحظه‌ها را به تماشا می‌نشیند و روزها و سال‌ها را با چشمان منتظرش بدرقه می‌کند، وجود ندارد.

🔸️ به‌راستی چه رمزی مهر سکوت بر لبان بسته و چه سری در این میان رخ پنهان کرده است؟ چرا یاد امام حسین علیه‌السّلام همیشه و همه جا، همراه یاد حضرت مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف است؟ چرا هر جا سخن از حسین علیه‌السّلام است، نام حضرت مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف نیز رخ می‌گشاید؟ چرا عاشورا روز «ظهور» است و یاد حسین علیه‌السّلام آغازین کلام مهدی علیه‌السلام…؟

🔸️بررسی و تحلیل این پیوستگی‌ها و نیز نتایج و آثار آن، گشودن گره اسرار این پیوستگی‌ها، دل‌هایی راز دان و جان‌هایی آگاه از آن اسرار را می‌طلبد.

🔰همراه با قرآن

۱. امام حسین علیه السلام از نگاه امام مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف: سعد بن عبدالله قمی گوید: به امام عصر – اوراحنا له الفداه – عرض کردم: «ای فرزند رسول خدا! تاویل آیه «کهیعص» چیست؟ فرمود: «هذه الحروف من انباء الغیب، اطلع الله علیها عبده زکریا، ثم قصها علی محمد صلی الله علیه و آله و ذلک ان زکریا سال ربه ان یعلمه اسماء الخمسة فاهبط علیه جبرئیل فعلمه ایاها….

🔸️ این حروف از اخبار غیبی است که خداوند زکریا را از آن مطلع کرده و بعد از آن داستان آن را به حضرت محمد صلی الله علیه و آله باز گفته است…» . داستان از این قرار است که: زکریا از پروردگارش درخواست کرد که «اسماء خمسه طیبه» را به وی بیاموزد. خداوند، جبرئیل را بر او فرو فرستاد …

▫️▫️ ادامه دارد… ▫️▫️

💠💠💠

✅کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@Jamkaran_ir

دیدگاهتان را بنویسید