جمعه , مارس 29 2024

«توصیه‌های آیت‌الله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»

«توصیه‌های آیت‌الله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»

✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

▪️انشاالله تعالی آقایان که توفیق پیدا می‌کنند برای تبلیغ بروند، انشاالله خودشان را اول مخاطب می‌دانند در بیاناتی که می‌کنند، تا نتیجه بگیرند.

▪️اگر نتیجه نگرفتند، مستند به مستمعین و مردم شد خُب آنها مختارند، اجبار که نمی‌شود به آنها [کرد]، اما به خود گوینده نباید اشکال وارد باشد، که تو چرا اینطور وارد شدی؟ قول لین (زبان نرم) نیاوردی؟ اهم و مهم را رعایت نکردی؟ کاری نکردی که بدانی یقیناً شارع راضی است؟

▪️[با گفتن] سب و طعن و فلان، که چرا شما ها منحرف می‌شوید [کار درست نمی‌شود]، با سب و طعن که اینها [هدایت نمی‌شوند]. از این مجلس که خارج شدند سب و طعن یادشان می‌رود. و یکی هم [اینکه] برای سب و طعنِ شما ترتیب اثری قائل نمی‌شوند، در دلشان رد به مثل می‌کنند.

▪️مقصود این است که باید طوری باشد که طریقه‌ای که به دست ما داده شده‌ است – [یعنی] تشبه به خود انبیا و اوصیا در ابلاغات و نصیحت‌ها- را داشته باشیم. اینها را از دست ندهیم. از یقینیات تجاوز نکنیم و آنها را به یقینیات بعث و تحریض (تشویق و ترغیب) کنیم تا بفهمند که همین یقینیات کافی است. [یقینیات] تولید می‌کند، غیر یقینیات را هم می‌فهماند، به همان دلیلی که خودشان یقینیات شده‌اند.

▪️بالاخره طوری باشد که غانما [و با دست پر] برگردیم یعنی کاری کرده باشیم.

🎙بیانات در بین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم

☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره
✅ @bahjat_ir

Visits: 0

پیشنهاد ما به شما

▫️می خواست برای تحصیل به شهر دیگری برود؛

▫️می خواست برای تحصیل به شهر دیگری برود؛ قرار بود با رفقا همسفر شود؛ مادر …

دیدگاهتان را بنویسید