شنبه , آوریل 20 2024

کارگزار ائمه علیهم‌السلام باشیم!»

کارگزار ائمه علیهم‌السلام باشیم!»

🔸شیعه به منزله‌ی عمّال(کارگزاران) ائمه علیهم‌السلام هستند.
این‎ها کسانی هستند که به همه‎چیزشان برای دفاع از این مرام و مسلک ائمه علیهم‌السلام حاضرند. همچنین همه جور برای خدمات به ائمه علیهم‌السلام حاضرند.

🔸ما رفتیم قبر میثم _ رضی‎اللّه عنه و سلام‎اللّه‎علیه _ را زیارت بکنیم. یک اتاق کوچکی داشت که در نداشت. چهار گوشش باز بود. حصیرش هم بوریا بود؛ یک حصیر بوریا.

🍀 خادمی که در آنجا رفت وآمد می‎کرد، گفت: آقای حاج‌آقا حسین قمی[١] آمد اینجا _ آن‌وقت‌ها حاج‌آقا حسین مرجع بود _، جارو گرفت و همین حصیر را جارو کرد! او اینجور می‌گفت.

🔸این‎هایی که خودشان را نوکر اهل‎بیت علیهم‌السلام می‌دانند، چه [اجر و مزدی] به آن‎ها بدهند، چه ندهند [به وظایف خود عمل می‎کنند]. [ و دارایی و اموال را] به همین‌ها صرف می‌کردند، به همین‌ها می‌دادند، قوت دین است قوت اسلام است…

🔻پی‌نوشت:

▫️١. آيت‎اللّه سیّد حسین قمی (۱۲۴۴_۱۳۲۵هـ.ش) از مراجع بزرگ تقلید است که پس از سیّد ابوالحسن اصفهانی رحمة‌الله‌علیه، مرجعیّت شیعه را بر عهده داشت. وی علاوه بر این‎که از نظر علمی زبانزد بود، در عبادات و زیارات اهل‎بیت علیهم‌السلام نیز بسیار کم‎نظیر بود و ساعت‎های طولانی در حرم‎های مطهر اهل‎بیت می‎نشست و می‎گفت خود را در بهشت می‎بینم.

📚 درس خارج خمس، ١٠ خرداد ١٣٨٣

☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت قدس سره
✅ @bahjat_ir

دیدگاهتان را بنویسید