پنج‌شنبه , مارس 28 2024

👈علت بی نهایت طلبی ما چیست؟

👈علت بی نهایت طلبی ما چیست؟

انسان ها علاوه بر قوه حس ووهم و تخیل وعقل دارای قوه فوق عقل هستند چون انسان بی نهایت طلب است هرگز متوقف نمی شود 🔹️🔹️انسان چه بداند یا نداند 💝💝عاشق الله است عاشق کمال مطلق است که همان خداست نمیشه چندتا کمال مطلق باشه چون اگر چند تا باشه قابل تفکیک هستند پس محدود می شود وقتی محدود شدن مخلوق به حساب می‌آیند پس کمال مطلق یکی است 👈چرا انسان عاشق کمال مطلق است؟ و روح بی نهایت طلب دارد؟ در ساختار وجودی او چیست؟
🌸 مراحل زندگی انسان ۱-قبل از دنیا ۲-در دنیا و ۳-پس از دنیاما بازگشت داریم یعنی یه جایی قبلا بودیم حالا می خواهیم برگردیم ما قبلاً با خدا بودیم رحمت خدا شامل کسی می شود که بداند قبلا کجا بوده؟ الان کجاست ؟و بعداً کجا خواهد رفت ؟
🕋🕋خداوند یک نسخه از خودش را خلق کرده که فرقش با خدا در مخلوق بودن است و خدا خالق است به نام حقیقت محمدی اصل اولین چیزی که خدا خلق کرد نورمحمدی بوده است همه در باطن خود محمد و علی را دوست دارند آنچه که اصل انسان است گرایش به اصل خود دارد اصل و ریشه ما پیامبر و حضرت علی است
🌻 علت جنگ و دعوا این است که ما فکر میکنیم دنیا جای اصلی و جایگاه اصلی ماست برای حفظ این جایگاه جنگ و خون ریزی میکنیم چه قدر غصه میخوریم و شبانه روزی تلاش می کنیم تا دنیا را آباد کنیم ولی اگر جایگاه اصل خود را آخرت بدانیم و دنیا را موقت بدانیم دیگر از ورشکست شدن و خیلی اتفاقات دیگر غصه نمی خوریم.

#مهدویت ۷

@montazer_moalleman

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید