جمعه , مارس 29 2024

🔸🔹خداوند می فرماید:

🔸🔹خداوند می فرماید:

علت اینکه شما در زندگی تان با مشکلات زیادی برخورد می کنید و آدمهای مختلفی سر راهتان قرار می گیرند ، دشمنان زیادی پیدا می کنید و آنها، شما را اذیت می کنند و تحت فشار قرار می دهند؟ ما اگر می خواستیم، اینها را یکجا از بین می بردیم اما *شماها باید در برخورد با این مسائل رشد کنید و به درجات و مراتب عالی برسید*

🔹تنها آمدن امام حسین علیه السلام به کربلا نمی توانست همه ی اصحاب بنی امیه را به قعر جهنم برساند ؛ آنها باید تمام پستی خود را بیرون بریزند لذا باید سیدالشهدا خانواده ی خود را همراه بیاورد . حضرت زینب (سلام الله علیها) باید در صحنه باشد و بماند تا اصحاب کفر را به اوج جهنم برساند. از طرفی در مقابل امام حسین (صلوات الله علیه) با همه ی فطرت گرایی اش صحنه ای کمتر از کربلا کافی نیست که بتواند حضرت را به آنجایی که باید، برساند 👈 درست مثل جنگ تحمیلی خودمان.

اینکه آقا فرمودند:*شهدا، ذخائر عالم بقا هستند*
🥀زحمت‌ها کشیده شد تا از عالم طبیعت به بهشت و بی نهایت راه پیدا کرد.

🔹هر صحنه ای که در عاشورا اتفاق می افتد یک حس جدید و یک وظیفه ای در ما ایجاد می کند اگر این عکس العمل را درست انجام دهیم 👈 برد می کنیم .

🔸امام حسین (سلام الله علیه) می فرمایند:
هیچ اصحابی مانند اصحاب من، نه بودند و نه خواهند بود.
چرا⁉️ چون در آن ایام عاشورا، آنها با بیشترین حجم طبیعت روبرو بودند.

چرا بهترند❓چون توانستند، مسافت زیادی در طبیعت طی کنند. این جرأت می خواست در آن شرایط کسی بیاید و به حضرت چشم بگوید

🔹 چرا ما اینهمه بنی امیه را لعنت می کنیم؟🤲
البته اول خداوند لعنت می کند (و بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ النَّاصِبِینَ لَکُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ)
چون آنها با عالیترین تجلی خداوند روبرو شدند و بد عمل کردند …⚔️

#استاد_محمد_شجاعی

@farzand_aftab

#مهربانترین_پدر ۲۰

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید