جمعه , مارس 29 2024

📌 آثار بعد از ظهور…

📌 آثار بعد از ظهور…

🔹 بالاخره روز موعود فرا رسید. با پدرجان راهی موزه شدیم. موزه‌ای که تعریفش را زیاد شنیده بودم. وارد تالار اصلی که شدیم پدر گوشه‌ای‌ ایستاد و گفت: «خب، حامد جان! اطلاعات کلّی رو برات می‌گم، اما جزئیات بمونه برای هر بخش خاص. ببین عزیز جان! تاریخ آثار موجود در اینجا به طور کلی به دو طبقه و به دو بخش قبل و بعد از ظهور منجی جهان یعنی حضرت مهدی علیه‌السلام تقسیم می‌شه.»

🔸 با شنیدن نام امام صلواتی فرستادیم. چشمان پدر حتی با آوردن نام حضرت بر زبان، از شوق برق می‌زد. پدر در ادامه گفت: «میراث‌ فرهنگی بیشتر نقاط جهان در این موزه نگه‌داری می‌شه که در بخش‌های مختلف هنری، صنایع غذایی، صنعت تولید، فناوری و هوش مصنوعی، ادوات جنگی، کتب و آثار علمی و ورزشی و… تقسیم‌بندی شده و آمادۀ تماشای شما گل پسر بنده است! خب حالا بگو ببینم از کدوم طبقه شروع کنیم؟»

🔹 پاسخ دادم: «اول از همه بریم بخش قبل از ظهور رو ببینیم.» در طبقه مذکور کلی آثار باستانی دیدم که حاصل تلاش‌ها و رنج‌های بشر در رسیدن به پیشرفت‌ بود. پدر با دیدن برخی آثار فرهنگی یاد خاطراتش می‌افتاد و برایم توضیحاتی می‌داد.

🔸 اما وقتی به طبقۀ مربوط به آثار بعد از ظهور رسیدیم واقعاً حیرت‌زده شدیم؛ آثار این طبقه از پیشرفت خارق‌العاده‌ای بهره برده بود که اصلاً قابل مقایسه با بخش قبلی نبود! به یاد اون حدیث امام صادق علیه‌السلام افتادم که فرمودند: «علم ۲۷ شاخه دارد که تنها دو شاخه از آن تا زمان ظهور برای بشر آشکار خواهد شد و ۲۵ شاخهٔ دیگر در زمان دولت آرمانی امام موعود آشکار می‌شود.»

📆 ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی گرامی باد.

📖 #داستانک

✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید