جمعه , مارس 29 2024

🔻چرا برخی دشمن را باور ندارند

🔻چرا برخی دشمن را باور ندارند یا می‌خواهند دشمن را به دوست تبدیل کنند؟
🔻بدون برائت از دشمن اهل‌بیت، دوستی اهل‌بیت موجب نجات نمی‌شود

🔘محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب؛ تحول‌خواهی، گام دوم انقلاب(ج۶)

➖ چرا انسان علی‌رغم دوست‌داشتنِ تحول‌، برای تحول همت نمی‌کند، انگیزه ندارد، ذهنش خوب کار نمی‌کند و راه‌ها را باز نمی‌کند؟ یکی از دلایلش این است که دشمن را نمی‌بیند یا باور ندارد که دشمن وجود دارد.

➖ بعضی‌ها نمی‌خواهند دشمن را باور کنند، بلکه وجود دشمن را انکار می‌کنند و حتی می‌خواهند دشمن را به دوست تبدیل کنند. درحالی‌که همۀ دشمن‌ها به دوست تبدیل نمی‌شوند؛ بلکه گاهی وحشی‌تر و دشمن‌تر می‌شوند.

➖ متاسفانه برخی از مسئولین و سیاسیون، نه‌تنها دشمنی‌ها علیه کشورمان را جدی نمی‌گیرند، بلکه ما را در رقابت هم نمی‌بینند و تصورشان این است که همه با ما دوست هستند، فقط باید گفتگو کنیم تا سوءتفاهم برطرف بشود!

➖ یکی از ویژگی‌های دولت بازرگان این بود که وجود دشمن را انکار می‌کردند؛ هم در داخل و هم در خارج. می‌گفتند شما زیادی شلوغش کرده‌اید، آمریکا این‌طوری نیست! برای همین، مخفیانه دنبال مذاکره بودند.

➖ بعضی‌ها در اثر ضعف روحی و ترس، چون دوست دارند که دشمن نباشد، در تحلیل‌هایشان وجودِ دشمن انکار می‌شود یا فراموش می‌شود. همۀ ما قبول داریم که بهتر است دشمن نباشد، اما در واقعیت می‌بینیم که دشمن وجود دارد.

➖ جنایت‌های استکبار جهانی در منطقه و در کشورهای همسایۀ ما، بزرگ‌ترین امداد الهی برای جامعۀ ما بود که ما بفهمیم دشمن‌های بی‌حیثیتی داریم؛ و الا اگر نفرت از این دشمن پدید نمی‌آمد، دوستی اهل‌بیت(ع) هم ما را نجات نمی‌داد.

➖ اگر شما دوستی اهل‌بیت(ع) را داشته باشی ولی برائت از دشمنان اهل‌بیت(ع) را نداشته باشی، کارَت لنگ است. با یک بال نمی‌شود پرواز کرد.

👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت هنر – ۹۹.۶.۱۵
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/6561

#تحول_خواهی
@Panahian_ir

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید