جمعه , آوریل 26 2024

🌀 در آخرالزمان «ادارۀ افکار عمومی» بیشترین ابزار سلطه است

🌀 در آخرالزمان «ادارۀ افکار عمومی» بیشترین ابزار سلطه است
🌀 «ترس از تحقیر و سرزنش» حربۀ نظام سلطه برای ادارۀ افکار عمومی است
🌀 ویژگی قوم مقدمه‌ساز ظهور، نترسیدن از سرزنش است؛ «لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»

🔻 از غیرخدا نترسیم (ج۳) – ۱

🔹 «ایجاد ترس» در طول تاریخ یک ابزار برای تسلط زورگویان بر جوامع بشری بوده است. قبلاً دیکتاتورها با ترس‌های واقعی مثل ترس از «مرگ» یا «فقر» انسان‌ها را به بردگی می‌کشیدند، اما سلطه‌گران امروز، علاوه بر آنها، از انواعِ دیگر ترس، مثل «ترس‌های روانی» هم استفاده می‌کنند.

🔹 الان سلاح اصلی نظام سلطه برای ادارۀ جهان، «ادارۀ افکار عمومی» است که این بالاتر از ابزار پول و زور است. در ادارۀ افکار عمومی هم یکی از اصول اساسیِ آنها «ترساندن» است.

🔹 امروزه یک عنصر فرهنگی، ابزار نظام سلطه قرار گرفته است؛ این عنصر فرهنگی، ترس از جان و مال یا ترس از جنگ و فقر نیست، بلکه «ترس از تحقیر و سرزنش» است و این بدتر از ترس‌هایی است که دیکتاتورها اعمال می‌کنند.

🔹 در آخرالزمان بیشترین ابزار سلطه «ادارۀ افکار عمومی» است و برای اینکه افکار عمومی را اداره کنند، با ترساندن، بر آنها مسلط می‌شوند؛ یکی ترس از جنگ و فقر است و دیگری «ترس از سرزنش» است. مظلومان وقتی تحت فشار قرار بگیرند، معمولاً ترس از جنگ و فقر را کنار می‌زنند، اما «ترس از سرزنش» باقی می‌ماند.

🔹 طبق آیه قرآن، ویژگی مهم آن قومی که در آخرالزمان قیام می‌کند، «نترسیدن از سرزنش» است «فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ…لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»

🔹 چرا خداوند از بین همۀ صفات خوب، این صفت را برای آن قوم آخرالزمانی بیان فرمود؟ چون آنها اگر این صفت را نداشته باشند، نابود می‌شوند. هرکسی از سرزنش بترسد، اسیرِ برده‌کشیِ نظام سلطه شده است. مثلاً تو را از «تحقیر» و «سرزنش» می‌ترسانند و با کلماتی مثل «تندرو» دهانت را می‌بندند و به برگی می‌کشند.

👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران – ۹۸.۱۰.۱۹
👈🏻 متن کامل:
Panahian.ir/post/5912

@Panahian_ir

پیشنهاد ما به شما

👈درماه مبارک رمضان مهمان ویژه. امام زمان است

🌸🌸 #مهدویت ۳۱ 👈درماه مبارک رمضان مهمان ویژه. امام زمان است ماه ضیافت است روح …

دیدگاهتان را بنویسید