چهارشنبه , آوریل 24 2024

📌وظیفۀ هر مسلمان است که اسلام را با ادبیاتی بین‌المللی عرضه کند

📌وظیفۀ هر مسلمان است که اسلام را با ادبیاتی بین‌المللی عرضه کند
🔰کشور بوسنی برای نشر بین‌المللی دین، ظرفیت ویژه‌ای دارد

🚩راهپیمایی ۳روزه #مارش_میرا ۲۰۱۸ در بوسنی

🔻غربی‌ها می‌خواهند بین ادیان مرزبندی کرده و دین را با قومیت‌ها پیوند دهند

⭕️ اجازه ندهیم دین، درون مرزهای قومیتی خودساخته توسط غربی‌ها باقی بماند

🔻اشتراکات موجود بین ادیان الهی به‌ویژه در اخلاقیات، باید احیا شوند

⭕️در دنیای امروز باید شعارهای دینی به زیبایی مطرح شود تا امکان شناخت و درک اسلام برای آزادی‌خواهان جهان فراهم شود
____________________

#علیرضا_پناهیان:

🔶غربی‌ها در موضوع دین سعی در مرزبندی میان ادیان دارند. نگاه به «دانش» در غرب، این‌گونه نیست و آن را امری بین‌المللی می‌دانند، اما دربارۀ دین تلاش دارند که میان ادیان، مرز ایجاد کرده و آن را با قومیت‌ها پیوند بدهند.

🔶می‌بایست دین را همانند دانش به توزیع بین‌المللی برسانیم. باید فضایی را ایجاد کنیم که دیگران بتوانند در دین تفحص کنند و آن را بشناسند و زیبایی‌های آن را با خود به ارمغان ببرند و اجرا کنند. کشور بوسنی و هرزگوین برای نشر دین به مثابه دانشی پیشرفته، انسانی و بین‌المللی و فرهنگی فراتر از فرهنگ اقوام و ملل ظرفیت ویژه‌ای دارد.

🔶اکثر دستورات دینی دستوراتی انسانی، اخلاقی، بین‌المللی و ارائه‌دهندۀ یک سبک زندگی پیشرفته هستند که در این خصوص، اشتراکات زیادی بین ادیان الهی به‌ویژه در اخلاقیات وجود دارد که باید احیا شوند.

🔶 امروز وظیفۀ هر مسلمان است که اسلام را با ادبیاتی بین‌المللی عرضه کند تا میدان برای شناخت و درک دین اسلام میان آزادی‌خواهان جهان فراهم شود. در عین حال نباید اجازه دهیم که دین، درون مرزهای خودساختۀ قومیتی توسط غرب، باقی بماند.

🔶امام حسن عسکری(ع) در یک سفارش بسیار راهبردی به پیروان خود می‌فرماید: «جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيح» (تحف‌العقول/۴۸۸) همۀ دل‌ها را به‌سوی ما بکشانید و به اهل‌بیت(ع) علاقه‌مند کنید و هر امر ناشایستی را از ما دفع کنید. در دنیای امروز لازم است شعارهای دینی به زیبایی مطرح شوند تا درهای اسلام به روی همۀ علاقه‌مندان و آزادی‌خواهان جهان گشوده شود.

🚩 بوسنی و هرزگوین – ۹۷.۰۴.۱۷

🏳️راهپیمایی سه‌روزۀ #مارش_میرا به‌مسافت ۱۱۰ کیلومتر، هرسال به‌یاد قربانیان فاجعه #سربرنیتسا در بوسنی برگزار می‌شود

@Panahian_text

دیدگاهتان را بنویسید