پنج‌شنبه , آوریل 18 2024

🌀 #چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟ (ج۲۴)

👈ادامه مطلب بحث:

🌀 #چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟ (ج۲۴)

💠ما اگر مهربانی اهل‌بیت(ع) و شدتِ محبت ایشان نسبت به خودمان را درک کنیم در درجۀ اول، نسبت به همدیگر مهربان می‌شویم و از خطاهای همدیگر راحت می‌گذریم. در درجۀ بعد، متوجه مهربانی خدا هم می‌شویم و ارتباط ما با خدا هم قشنگ می‌شود (با توجه به اینکه درک مهربانی اهل‌بیت(ع) آسان‌تر از درک مهربانی خداست، چون آنها هم مثل ما انسان هستند و مهربانی آنها ملموس‌تر است)

💠محبت اهل‌بیت(ع) راهی برای درک محبت خداوند است. کسی که مهربانی اهل‌بیت(ع) را درک کند خوب است مدام بگوید «وقتی اهل‌بیت(ع) این‌قدر مهربان هستند، حالا ببین خدا چقدر مهربان است!»

💠شاید بتوان گفت که اهل‌بیت(ع) خودشان را در راه محبت ما کشتند! البته این تعبیر دقیقی نیست اما درست است. در واقع آنها برای این کشته شدند که دین به ما برسد، یعنی برای هدایت ما کشته شدند. وقتی پای هدایت مردم در میان باشد، شخصیت باعظمتی مثل امام حسین(ع) هم در این راه به شهادت می‌رسد.

💠وقتی شما می‌روید درِ خانۀ اهل‌بیت(ع) تا رحمت خدا را درک کنید و دریافت کنید، احتمالاً دو برابر، رحمت خدا را درک می‌کنید. چون شما وقتی به مهربانی خدا بی‌اعتنایی کنید، به خدا ضرر و صدمه‌ای نمی‌رسد و اگر به خدا احترام بگذارید، به او نفعی نمی‌رسد. ولی اهل‌بیت(ع) انسان هستند، عاطفه دارند، دل‌شان می‌شکند، خوشحال می‌شوند و… خداوند هم اهل‌بیت(ع) را دوست دارد و می‌فرماید: اگر ایشان را دوست بدارید، من به صورت خاصی به شما پاسخ خواهم داد و اگر به آنها بی‌احترامی کنید به صورت خاصی مورد غضب من قرار می‌گیرید.

🚩مسجد امام صادق(ع)- ۹۷.۰۳.۲۰
📢صوت در:
@Panahian_mp3

@Panahian_text

دیدگاهتان را بنویسید