پنج‌شنبه , می 2 2024

راهبرد توسعه دیاثت

راهبرد توسعه دیاثت

✍️ احمدحسین شریفی

🔹 دیدم که یکی از سلاطین و اسطوره‌های قدیمی فوتبال کشورمان که بعضاً مشهور به داشتن مرکز خیریه و حسینیه(!) و … بوده و هست، تصویر نیمه برهنه همسر و دختران خود را در شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته است! و به این کار خود هم افتخار کرده است!

🔹 از این حجم بی‌حیایی و بی‌غیرتی و حاکمیت نفسانیت، آن هم در ماه مبارک رمضان (که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) شیاطین در غل و زنجیرند)، دلم گرفت!

🔹 بپذیریم که دشمن در پروژه غیرت‌زدایی و حیاسوزی و «توسعه دیاثت» بسیار موفق بوده است!

🔹 باید از فرد و جامعه‌ای که به گناه و بی‌حیایی و بی‌غیرتی افتخار کند، ترسید! اگر مؤمنان به طور جدی به وظیفه نهی از منکر عمل نکنند، به طور قطع و یقین آینده‌ دردناک و عذاب‌آلودی در پیش خواهیم داشت.

🔹 خدای متعال می‌فرماید:
«لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیمَ ذلِک بِما عَصَوْا وَ کانُوا یعْتَدُونَ* کانُوا لا یتَناهَوْنَ عَنْ مُنکرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما کانُوا یفْعَلُونَ؛ (مائده، ۷۸-۷۹) از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن و نفرین شدند، این بدان جهت بود که گناه می‌کردند و تجاوز می‌نمودند. آنها از منکراتی که انجام می‌دادند یکدیگر را نهی نمی کردند. چه بدکاری پیشه ساخته بودند.»

🔹 پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
إِذَا أُمَّتِی تَوَاکلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَلْتَأْذَنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی؛ زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذارند، (یعنی هر کس سکوت کند به انتظار اینکه گروهی خاص و یا دیگران امر به معروف و نهی از منکر کند و در نتیجه هیچ کس قیام نکند) باید آماده پذیرش عذاب و هلاکت خداوند باشند.»

@Hasanabbasi_students

دیدگاهتان را بنویسید