شنبه , آوریل 27 2024

  دستچین‌های شما از زندگی و سیره امام کریم و ماه

امام ماه خدا

  دستچین‌های شما از زندگی و سیره امام کریم و ماه

✅ از شما خواسته بودیم در ایام ولادت امام حسن علیه‌السلام به سراغ منابع معتبر بروید، زندگی‌نامه و سیره اماممان را بخوانید و بخش‌هایی از آن را با دوستان خودتان در بخش دستچین نو+جوان به اشتراک بگذارید.

💌 هم‌نام‌مادرسادات:
شخصی محضر مبارک امام حسن (ع) شرفیاب شد و عرض کرد ای فرزند امیرمومنان علیه‌السلام تو را سوگند می‌دهم به حق کسی که این نعمت ولایت را بدون شفاعت و وساطت کسی به شما اعطا نموده از دشمنم انتقام بگیر چرا که او دشمنی است که به مردم حیله و ستم میکند نه به پیرمرد بزرگ احترام میگذارد و نه به کودک شیرخوار ترحم میکند. امام حسن (علیه السلام) تکیه کرده بود، وقتی سخنان آن شخص را شنید برخاست و روی پا نشست. آنگاه به او فرمود دشمن تو کیست تا از او برایت انتقام بگیرم؟ گفت فقر و نیاز
امام حسن (علیه السلام) لحظاتی سر مبارک خود را به زیرانداخت. سپس سر را بلند کرد و به خادم خویش فرمودند: آنچه موجودی نزد تو است بیاور. او رفت و پنج هزار درهم آورد. امام فرمودند همه این مبلغ را به آن شخص نیازمند بده. آنگاه رو به او کرد و فرمود تو را به حق همان سوگندهایی که به من دادی سوگند میدهم هر موقع این دشمن به سوی تو آمد نزد من بیا و دادخواهی کن.

💌 غریب طوس:
امام حسن مجتبی (ع) از خردسالی وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) را درک نمود و در آغوش جد بزرگوار و پدر و مادر تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت. امام حسن (ع) بیست و پنج بار با پای پیاده به سفر حج مشرف شدند. ایشان هرگاه از مرگ یاد می کرد می‌گریست و هرگاه از قبر یاد می‌کرد می گریست، هرگاه به یاد ایستادن به پای حساب می افتاد آن چنان بود که بیهوش میشد. از خدا طلب بهشت میکرد و به او از آتش جهنم پناه میبرد چون وضو می ساخت و به نماز می ایستاد بدنش به لرزه می افتاد و رنگش زرد می شد. آن امام همام که به کریم اهل بیت نیز مشهور می باشند سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت گفته‌اند «امام حسن (ع) درزمان خودش عابدترین و بی اعتناترین مردم به زیور دنیا بود.

😍 تصاویری که می‌بینید منتخبی از کارهایی است که دوستانتان در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان به اشتراک گذاشته‌اند.

💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei

دیدگاهتان را بنویسید