پنج‌شنبه , مارس 28 2024

🔰به‌کسی مهربانی کردی، منتظر جوابش نباش!

🔰به‌کسی مهربانی کردی، منتظر جوابش نباش!
🔰خدا جواب مهربانی‌های تو را می‌دهد

🌀#چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟ (ج9)-قسمت دوم

🔰اگر به‌همدیگر رحم نکنیم، رحمت خدا را هم درک نمی‌کنیم!

🔻آیا اگر به دیگران رحم کنیم نتیجه‌اش را می‌بینیم؟ از خدا بله، ولی از خلق خدا-علی‌القاعده- نه!

🔰مؤمنین ترجیح می‌دهند که از خدا به آنها رحمت برسد نه از خلق خدا!

🔻وقتی به کسی رحم کردی منتظرِ دریافت جواب مهربانی‌ات از او نباش، در این‌صورت از اسارت دیگران رها می‌شوی و مهربانی‌ات سقوط نمی‌کند و می‌توانی به رحم‌‌کردنت ادامه دهی

🔰چه‌کار کنیم که استعدادهای بچه‌ها شکوفا بشود؟ استعداد انسان وقتی شکوفا می‌شود که یک پشت‌گرمیِ باعظمت از رحمت بی‌نهایتِ الهی داشته باشد
___________________
#علیرضا_پناهیان

📌ما باید به هم رحم کنیم تا مهربانی خدا را دریافت کنیم، ولی آیا از دیگران هم باید رحم و مهربانی بخواهیم؟ نه؛ دنبال مهربانی دیگران نباشید، مهربانی خدا این‌قدر شیرین است که حد و حساب ندارد!

💠خدا بعضی وقت‌ها یک کسانی را می‌فرستد به تو مهربانی کنند تا ببیند دلت می‌‌رود؟ اگر کسی با تو مهربان بود، سعی کن خیلی برایت فرق نداشته باشد و مهم نباشد. در تربیت بچه هم باید او را طوری بار بیاوریم که وقتی دیگران به او مهربانی کردند، خیلی اعتنا نکند (و کسی نتواند با یک‌مقدار مهربانی و محبت، او را به سمت خود بکشد و گمراهش کند)

📌باید به دیگران مهربانی کنیم ولی زیاد انتظار عکس‌العمل نداشته باشیم. وقتی انتظار عکس‌العمل نداشته باشی رها می‌شوی، ضربه نمی‌خوری، مهربانی‌ات سقوط نمی‌کند و از بین نمی‌رود و می‌توانی به رحم‌ کردنت ادامه بدهی.

💠خدا هست؛ خدا جواب مهربانی‌های تو را می‌دهد، منتظر مهربانی دیگران نباش! طبق روایت، اگر مهربانی کردی و طرف جواب مهربانی‌ات را نداد، خدا یک‌کسی را مأمور می‌کند به تو مهربانی کند؛ چند برابر آن جوابی که او می‌خواست بدهد! این‌طوری آدم رحمت خدا را می‌فهمد، این‌طوری آدم فضا در زندگی‌اش باز می‌شود که مهربانی خدا را درک کند!

📌مانع درک و باور مهربانی خدا چیست؟ چرا رحمت خدا و مهربانی‌اش را باور نمی‌کنیم؟ برای اینکه خودمان داریم بد زندگی می‌کنیم و مهربان نیسیتم؛ اگر به‌همدیگر رحم نکنیم رحمت خدا را هم درک نمی‌کنیم! اگر خودمان به دیگران رحم کردیم نتیجه‌اش را می‌بینیم؟ از خدا بله، ولی از خلق خدا معلوم نیست و علی‌القاعده نه!

💠مؤمنین ترجیح می‌دهند که از خدا به آنها رحمت برسد نه از غیرخدا. حتی کارشان به جایی می‌رسد که اصلاً رحمت غیرخدا را نمی‌خواهند! ناراحت می‌شوند! می‌گویند: «خدایا، من فقط مهربانی تو را می‌خواهم، من می‌خواهم خودت به من لطف کنی…»

📌چه‌کار کنیم که استعدادهای بچه‌ها شکوفا بشود؟ استعداد انسان وقتی شکوفا می‌شود که یک پشت‌گرمی بسیار باعظمت از یک رحمت بی‌نهایتِ الهی داشته باشد؛ اصلِ شکوفاشدن استعداد این است! و الا استرس‌هایی که ما را وادار به فعالیت می‌کند، موجب نابودشدن خلاقیت ما می‌شود! استرس‌هایی که ما را وادار به درس‌خواندن و کار پیداکردن می‌کند، این استرس‌ها نابودکنندۀ خلاقیت است.

💠برای اینکه بچه‌های خودمان را خلاق بار بیاوریم باید به او یقین بدهیم که «یک خدای مهربان بسیار باعظمت پشت سرت هست، هوایت را دارد، اگر پدر و مادرت هم نباشند، هیچ‌کدام از رفقایت هم نباشند، او هست و هوایت را دارد.

📌در مدرسه چه‌کاری باعث می‌شود بچه‌ها شکوفا شوند؟ اینکه بچه‌ها را به یقین برسانید که یک کسی هست که خیلی به تو مهربان است و او همان خدای مهربان است!

🚩مسجد امام صادق(ع)- ۹۷.۰۳.۰۳
📢صوت در کانال:
@Panahian_mp3

@Panahian_text

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید