چهارشنبه , می 15 2024

❤️ یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات

❤️ یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات تفریحی عمرم رو با مطالعۀ این کتاب داستان‌گونه سپری کردم.

🌱 یک کتاب عالی برای نوجوان‌ها!
❗️در آمریکا خواندن برخی کتاب‌ها در مدارس اجباری است، چرا در ایران این کار را نمی‌کنند؟!

📗 همراه با نظرات شما دربارۀ کتاب آن چهارده روز

💬 این کتاب رو که روایت کوتاه و شیرین خودِ امام علی (ع) از زیباترین بخش‌های زندگی‌شان بود، مطالعه کردم. یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات تفریحی عمرم رو با مطالعه‌‌ی این کتاب داستان‌گونه سپری کردم. یکی از بهترین کتاب‌های داستانی بود که در طول عمرم مطالعه کردم.
در این کتاب در واقع گویی پدر خود ماست که داستان حماسه‌های زندگی‌اش را به ترتیب زمانی، با برخی جزئیات، و با برخی تصویرسازی‌های خاص برای ما در قالب یک صحبت صمیمی بیان می‌کند.
توصیه‌ می‌کنم همه‌ی نوجوانان و جوانان این کتاب رمان‌گونه‌ و مختصر رو مطالعه کنند.

تا سال دهم دبیرستان رو در ایران و سال یازدهم و دوازدهم دبیرستانم رو در آمریکا گذراندم. الان بیش از ده سال هست که آمریکا زندگی می‌کنم. در مدارس آمریکا، برای دروس حوزه‌ی علوم انسانی – مانند ادبیات و تاریخ – در کنار کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی، دانش‌آموزان رو در طول سال تحصیلی ملزم می‌کنند به عنوان تکلیف، چندین کتاب – مانند رمان‌های معروف یا کتاب‌های مرجع – رو که خود معلم یا نظام آموزشی تعیین می‌کنند، با برنامۀ مشخصی مطالعه‌ کنند و بعد از مطالعه‌ی هر چند فصل، به عنوان تکلیف، به سؤالاتی دربارۀ آن فصل‌ها پاسخ بدهند تا نشان بدهند که آن فصل‌ها را مطالعه کردند. با این روش، هم کتاب‌‌خوانی رو فرهنگ‌سازی می‌کنند و هم معارف هدف‌گذاری شده‌ای رو به نسلی از دانش‌آموزان در قالب برنامۀ آموزش اجباری دور‌ۀ متوسطه منتقل می‌کنند.

به عنوان مثال، تعیین می‌کنند که دانش‌آموزان در درس ادبیات سال نهم کتاب رمان «ماجراهای هاکِلبِری فین» اثر مارک تُوِیْن رو برای یک ماه و با برنامه‌ای مشخص – مثلاً هفته‌ی اول، از صفحه‌ی ۱ تا ۴۰، هفته‌ی دوم از صفحه‌ی ۴۱ تا ۸۰، و به این ترتیب – مطالعه کنند. بعد، هر هفته‌ به ۷ تا ۱۰ سوال ساده‌ای که معلم در قالب تکلیف اجباری از محتوای آن صفحات طراحی کرده است، پاسخ بدهند… تا جایی که اطلاع دارم، ده‌هاست که تمام مدارس دولتی در سراسر آمریکا و به صورت هماهنگ این برنامۀ کتاب‌خوانی اجباری رو اجراء می‌کنند.

کتاب «آن چهارده روز» ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به یک تکلیف کتاب‌خوانی برای جوانان مقاطع متوسطه‌ی اول و دوم (یعنی سال هفتم به بعد) رو در بستر دروس «دین و زندگی» و «تاریخ» دارد. به معلمان مقاطع تحصیلی هفتم به بعد توصیه می‌کنم روی این طرح فکر کنند و اون رو به صورت آزمایشی و با این کتاب شروع کنند. تا آنجایی که تجربه داشتم، درس «دین و زندگی» معمولاً تکلیف در منزل ندارد. می‌توانید به صورت آزمایشی، با همین کتاب مختصر و رمان‌گونه‌ی «آن چهارده روز» شروع کنید. همچنین، معلمان رشته‌ی علوم و معارف اسلامی، درس «تاریخ اسلام ۱» (سال دهم) می‌توانند به عنوان تکلیف اجباری و مکمل آموزشی فصل «تاریخ امام علی (ع)» از دانش‌آموز درخواست کنند این کتاب رو با برنامه‌ی مشخصی که خود معلم می‌دهد، مطالعه کند. بعد، به چند سوال‌ طراحی شده از کتاب پاسخ بدهند یا درباره‌ی موضوع مشخصی از تاریخ امام علی(ع) و با استناد به کتاب «آن چهارده روز» به عنوان یک سند تاریخی یک انشاء یک تا دو صفحه‌‌ای بنویسد.
👤 آقای بهشتی از آمریکا

🤷🏻‍♂️کتاب «آن چهارده روز» را خواندید؟
📩خوشحال می‌شویم نظرتان را برای ما بفرستید: @Bayanketab

🤷🏻‍♂️هنوز نخواندید؟
🔗یکی دو ساعت بیشتر وقت نمی‌گیره. لینک مطالعۀ رایگان، خرید نسخۀ چاپی، الکترونیکی..

(http://panahian.ir/post/8141)#آن_چهارده_روز #نظرات

دیدگاهتان را بنویسید