سه‌شنبه , اکتبر 22 2024

✍️ رجز حضرت علی اکبر علیه السلام در روز عاشورا

✍️ رجز حضرت علی اکبر علیه السلام در روز عاشورا

🔰 أنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍ‌
نَحْنُ وَ بَيْتِ اللَّهِ أَوْلَى بِالنَّبِيِ‌
أَطْعَنُكُمْ بِالرُّمْحِ حَتَّى يَنْثَنِي‌
أَضْرِبُكُمْ بِالسَّيْفِ أَحْمِي عَنْ أَبِي‌
ضَرْبَ غُلَامٍ هَاشِمِيٍّ عَرَبِيٍ‌
وَ اللَّهِ لَا يَحْكُمُ فِينَا ابْنُ الدَّعِيِ‌

💢 منم علی، فرزند حسین بن علی، به خدای کعبه سوگند، ما به (جانشینی) پیامبر اولی هستیم. شما را با نیزه آنقدر می‌زنم تا خم گردد شما را با شمشیر چنان ضربت می‌زنم که شمشیر در هم پیچد ضربت زدن جوانی‌ هاشمی علوی به خدا سوگند، حرامزاده (ابن زیاد) بر ما حکومت نخواهد کرد.

📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار ج ۴۵ ص ۶۵

🔅 زمانی که امام حسین علیه السلام می‌خواست ایشان را به میدان بفرستد فرمودند:

▫️اللَّهـُمَّ اشْهَدْ عَلی هـَؤُلاءِ الْقَوْمِ، فَقَدْ بَرَزَ إِلَیْهِمْ غُلامٌ اشْبَهُ النـَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ مُحَمَّد (صلی الله علیه و آله)، کُنَّا إِذَا اشْتَقْنا إِلی نَبِیِّکَ نَظَرْنا إِلی وَجْهِهِ، اللَّهُمَّ امْنَعْهُمْ بَرَکاتِ الْأَرْضِ، وَ فَرِّقْهُمْ تَفْریقاً، وَ مَزِّقْهُمْ تَمْزیقاً، وَ اجْعَلْهُمْ طَرائِقَ قِدَداً، وَ لا تُرْضِ الْوُلاةَ عَنْهُمْ أَبَداً، فَإِنَّهُمْ دَعَوُونا لِیَنْصُرُونا ثُمَّ عَدَوا عَلَیْنا یُقاتِلُونَنا

🔹خدایا! بر این گروه ستمگر گواه باش کـه اینک جوانی به مبارزه بـا آنان می‌رود که از نظر صورت و سیرت و گفتار، شبیه ترین مردم بـه رسول تو، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است. ما هر زمان که مشتاق دیدار پیامبرت می‌شدیم، به چهره او می‌نگریستیم. خدایا! برکات زمین را از آنان دریغ دار و اجتماع آنان را پراکنده و متلاشی ساز و آنان را گروه‌های مختلف و متفاوتی قـرار ده و والیان آن‌ها را هیچ گاه از آنان راضی مگردان! که اینان ما را دعوت کردند تا به یاری ما برخیزند، ولی اینک ستمکارانه به جنگ با ما برخاستند.

📚 علامه مجلسی، بحارالأنوار ج ۴۵ ص ۴۳
📚 شیخ عبدالله بحرانی، العوالم ص ۲۸۵

✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh

 

دیدگاهتان را بنویسید