سه‌شنبه , اکتبر 22 2024

امام حسین (علیه‌السلام) محبوبترین

امام حسین (علیه‌السلام) محبوبترین قهرمان تمام اسطوره‌هاست.

🔰چهارده قرن از حماسه امام حسین (علیه‌السلام) گذشته است و هنوز که هنوز است اباعبدالله (علیه‌السلام) بر قلب‌ها حکمرانی می‌کند و به تاریخ جهت می‌دهد. این گفته به هیچ وجه جانبدارانه و متعصبانه نیست که بگوییم هیچ قهرمان اسطوره‌ای خواه تاریخی و خواه خیالی به اندازه امام حسین (علیه‌السلام) دوست داشته نشده است.

🔸هیچ قهرمانی نبوده است که مانند امام حسین (علیه‌السلام) از همان ابتدا اوج التهاب را در انسانها برانگیزانده باشد و این التهاب به هیچ وجه بعد از هزاره‌ها فرودی نداشته و همچنان در متن زندگی دوستدارانش جریان داشته باشد.

🔸محبت به هیچ قهرمانی مانند امام حسین (علیه‌السلام) فراگیر نبوده است که از هند و ایران و عراق گرفته تا جاوه و انگلستان، و از شیعه و سنی گرفته تا ارمنی و هندو و آسوری او را بزرگ بدانند و بدون چشمداشت به او مهر بورزند.

🔸هیچ قهرمانی در تاریخ مانند امام حسین (علیه‌السلام) نبوده که عشق به او احیاگر اصول اخلاقی و فطری باشد و بتواند تمام آحاد بشری متعلق به هر طبقه‌ای که باشند و در هر رده سنی و جنسیتی که قرار گرفته باشند را حول یک محور جمع کند.

🔸با این حال هیچ قهرمانی در تاریخ مانند امام حسین (علیه‌السلام) در تاریخ تبلور عینی و تاریخی پیدا نکرده و قابل استناد نیست.
بله امام حسین (علیه‌السلام) عزیزترین و محبوبترین و دوست‌داشته شده‌ترین مخلوقی است که خداوند آفریده است.

#عاشورا_تبلور_تاریخی_یک_اسطوره

✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh

 

دیدگاهتان را بنویسید