پنج‌شنبه , سپتامبر 19 2024

🔸 رابطه دنیاگرایی و دین‌فروشی…

📌 بررسی ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه‌السلام…

1⃣1⃣ #شناخت_دشمنان_امام | قسمت‌ یازدهم

🔸 رابطه دنیاگرایی و دین‌فروشی…
مردمانی که بنده دنیا شدند دیگر نمی‌توانند بندگی خدا کنند. به‌ناچار در بازار دنیا به معامله‌ای کشیده می‌شوند که به گمان خودشان دنیایشان آسيب نبیند، هرچند به قیمت دینشان باشد. کربلا همچون بازاری بود که دو طرف میدان در آن مشغول دادوستد بودند.
در یک سو حسین علیه‌السلام و حسینیان با خدا معامله می‌کردند، جان می‌فروختند، دنیا می‌فروختند و رضایت خدا را می‌خریدند ولی در سوی دیگر خریدار، شیطان بود دین می‌خرید آن هم به بهایی اندک و ناچیز، آن هم نسیه.

🔸 علت دین‌فروشی…
دین‌فروشی می‌کردند چون نگاهشان به دین و دنیا نگاه وارونه و نادرستی بود، پای درس اهل بیت ننشسته بودند تا یاد بگیرند که نگاهشان به دین طلبکارانه نباشد.
مردمی که – بر خلاف اهل بیت علیهم السلام – دنیا برایشان اصل باشد نه دین حاضرند هر چیزی را پای دنیایشان قربانی باشد، حتی اگر دینشان باشد.

🔸 شروع دین‌فروشی…
دین‌فروشی که در کربلا دینشان را به حراج گذاشتند مهارت‌های دین‌فروشی را پای درس یکی، دو نسل قبل از خود آموخته بودند؛ همان نسلی که هفتاد روز بعد از پیامبر صلی الله علیه وآله به‌خاطر دنیایشان به راحتی با بزرگترین انحراف عالم کنار آمدند.

🌎 مردم اگر دست در دست علی علیه‌السلام گذاشته بودند و پای درس او می‌نشستند، اولویت اولشان میشد دین؛ ولی متأسفانه در مدرسه سقیفه به آنان یاد دادند که اولویت اول دنیاست و حتی به خاطر آن می‌شود در دین هم دستکاری کرد.

📚 برگرفته از کتاب سیه‌رویان

☑️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

 

دیدگاهتان را بنویسید