پنج‌شنبه , سپتامبر 19 2024

6⃣ #شناخت_دشمنان_امام | قسمت‌ هفتم

بررسی ویژگی‌های دشمنان امام حسین علیه‌السلام…

6⃣ #شناخت_دشمنان_امام | قسمت‌ هفتم

🔸 عاقبت زندگی جاهلانه…
انسان اگر جاهل شد سواری می‌دهد به راحتی می‌شود سرباز بی‌جیره و مواجب دشمن معاویه هم برای تثبیت حکومت خود و فرزندش یزید از نظریه جاهل نگه داشتن مردم استفاده می‌کرد.
چنان مردم شام را در بی‌خبری نگه داشته بود که وقتی شنیدند علی علیه‌السلام در مسجد به شهادت رسیده است، با تعجب گفتند: مگر على علیه‌السلام نماز هم می‌خوانده؟!

🌎 شاید برخی گمان کنند دوران آن جاهلیت‌ها گذشته، الآن قرن ۲۱ است و زمانه، زمانۀ علم و تکنولوژی است، ای کاش چنین بود اما واقعیت این است که جهل هنوز سایه شومش از سرانسان‌ها برنداشته است‌.

☀️ امام باقر علیه السلام مثل همیشه راست گفته بودند:
«جاهلیتی دیگر در راه است. هنوز که هنوز است جهل سایه شومش را از سرانسان‌ها برنداشته است و باید چشم به راه صاحب عالم مهدی فاطمه سلام الله علیها باشیم تا بیاید و دستش را بر سر بشر بکشد. دست عنایت مهدی علیه السلام است که عقل‌ها را کامل می‌کند، نور مهدی علیه السلام است که ظلمات را می زداید و جهان را به مصباح حسینی‌اش روشن می‌نماید.

🚩 تا طلوع روی مهدی علیه‌السلام باید از نور مصباح حسین علیه‌السلام برای زدودن ابرهای تاریک جهل یاری جست، باید مراقب بود حرارتی که از شهادت حسین علیه‌السلام در دلمان ایجاد شده با گناه نابود نکنیم و در یک جمله باید دست روی دست حسین علیه‌السلام گذاشت و پابه‌پای او مسیر عبودیت را طی نمود وگرنه همچون جاهلان کوفی پایمان به بازار دنیا مداری دین فروشی و… باز می‌شود.

📚 برگرفته از کتاب سیه‌رویان

☑️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran

 

دیدگاهتان را بنویسید