پنج‌شنبه , سپتامبر 19 2024

🔷 وقتی شما به برادر کوچکتر می گویی

🔰پرسش و پاسخ مهدوی

من از کجا بفهمم دوست امام زمان هستم و او هم مرا دوست دارد؟

✍️ پاسخ :

🔷 وقتی شما به برادر کوچکتر می گویی:« داداش گلم دوستت دارم»
به تو می‌گوید:« اگر راست می‌گویی یک بستنی برایم بخر».
از این حرف معلوم می‌شود که برادر وخواهر کوچک شما هم این را به خوبی می داند که دوستی علامت دارد و نشانه ی آن انجام کاری است.
بنابراین اگر تو دوستدار امام زمان علیه السلام هستی، باید کارهایی انجام دهی که امام آن را دوست دارد. و از تو می خواهد. و کاری را انجام ندهی که امام از آن ناراحت می شود.

🔵 امام، نماز را دوست دارد و خود حضرت فرمودند:« هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد». بنابراین وقتی نماز می خوانی به محبت و دوستی امام نزدیک می شوی و همینطور هر وقت به پدر و مادر و معلم احترام می گذاری و هر وقت مواظب هستی که کسی را با حرف هایت ناراحت نکنی، یا غیبت کسی را نگویی، یا به کسی کمک بکن یا هر کار خوب دیگری که انجام می دهی همه ی اینها نشانه این است که امام زمان ات را دوست داری.
⚪️ خلاصه برای اینکه بدانیم چقدر امام زمان ما را دوست دارد باید ببینیم که امام چقدر در زندگی ما جا باز کرده است؟ آیا من به عنوان یک دانش آموز که منتظر هستم هر کس به من نگاه کند آیا یاد امام می افتد؟ آیا خوش اخلاقی و خوش رفتاری را در من مشاهده می‌کند؟ آیا وقتی دیگران به من نگاه می کنند دوستدار امام زمان می شود؟

❗️ نکته پایانی این که اگر دانش آموزی تکلیف های خود را به موقع انجام دهد و در درس خواندن تلاش و فعالیت داشته باشد و احترام معلم و همکلاسی ها و اطرافیان را داشته باشد معلوم است که معلمش از دست او راضی است. و او را دوست دارد امام زمان علیه السلام بهترین معلم است سعی کنیم ماهم بهترین دانش آموز برای او باشیم.

📚 منبع : پاسخ به ۲۰ پرسش کودکان و نوجوانان در باره امام زمان علیه السلام-محمد یوسفیان

#پرسش_و_پاسخ_مهدوی

#انتظار_و_مهدویت

⛅️اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ ⛅️

@farzandaftab

 

دیدگاهتان را بنویسید