پنج‌شنبه , دسامبر 26 2024

عرض سلام. مسئله حجاب

عرض سلام.
مسئله حجاب که این روزها دغدغه همه مؤمنین و مومنات شده است ،و گاه می‌بینیم عده ای از مسئولین که دقیقا هم مشخص نیستند چه کسانی هستند گله مندی دارند و عده ای می‌گویند دولت تضعیف نشود و عده ای….یک مشکل اساسی دارد.
تعریف حجاب را درست تبیین نمیکنیم.
بین صفر و یک گیر کرده ایم.
عده ای می‌گویند برخورد کنیم و عده ای می‌گویند کار فرهنگی کنیم و عده ای می‌گویند رها کنیم.
آیا می‌شود امر دین را در کشوری که این همه شهید داده نا دیده گرفت؟
اثرات مخرب بی حجابی را باید چگونه جبران کرد؟
حجاب یک نوار باریک روی سر نیست،
حجاب با چادر و با آرایش غلیظ نیست،
حجاب فقط یک مولفه پوشش خالی نیست.
حجاب در نگاه ،در صحبت کردن ،در راه رفتن ،در اختلاط هم باید باشد.
برای رعایت حجاب فرد باید حیا و عفت را بشناسد.
پس به دو قسمت تقسیم می‌شود.
*****************
۱_ رعایت پوشش: در مراکز دولتی و تفریحی و اماکن و اتوبوس و مترو و هواپیما و …
۲_ فهم حجاب ،فهم عفاف، فهم نگاه حرام، فهم صحبت کردن درست و رعایت حیا، فهم رفتار با حیا
راهکار:
برای رعایت اولی باید مسئولین به همه اقشار تذکر بدهند و ملزم به اجرای قانون پوشش کنند ،بدون درگیری، برای ورود به دانشگاه مدرسه، اتوبوس و مترو ،بانک و پارک و …باید رعایت کنید ،تمام.
اما اینجا کار تمام نمیشود.***
مرحله دوم ‘ باید اجرا شود .
اینجا دستگاه‌های فرهنگی باید وارد شوند. برای ایجاد محتوا و فهم حجاب نه فقط پوشش.
در این مرحله نمی‌توانیم برای همه یک نسخه بپیچیم،
باید افراد معاند و آگاه را از افراد نا آگاه جدا کرد، باید علل این نوع پوشش‌ها را جویا شد، دختر در سن ازدواج است، در محل کار مسئله دارد، از خانه فراری است؟مشکل اقتصادی دارد، نوع زندگی لاکچری دارد، جوان است،نوجوان است ،پیر است؟ آنوقت باید وارد مرحله تبیین شد .
نمی‌شود همه را با یک نگاه دید،
اجرای مرحله عملیاتی تبیین نیاز مند یک طرح جامع و هماهنگ است.
که طرح آن هم نوشته شده و آماده است.
پس هم به طرح کوتاه مدت نیاز داریم و هم بلند مدت.
کوتاه مدت مرحله شماره یک است و بلند مدت مرحله دو.
نکته مهم:. دولت مانع اظهار نظرهای شخصی مسئولین و سلبریتی ها بشود.

مطمئنا توامان به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

@fereshtehrouhafza

💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید

 

دیدگاهتان را بنویسید