جمعه , مارس 29 2024

🔻 فرموده‌اند: علامت مؤمن این است

🔸شرایط پیش‌آمده در اربعین امسال، چه فلسفه‌ای دارد؟
🔸اگر بی‌قرار نشویم، معلوم می‌شود کارمان ایراد دارد

📌 همایش عاشقان اربعین(۱)

🔻 فرموده‌اند: علامت مؤمن این است که مشتاق زیارت قبر امام‌حسین(ع) است (کامل‌الزیارات/ ۱۹۳) درست است که امسال مانعی برای اربعین پیش آمده، ولی اگر بی‌قرار و بی‌تاب اربعین نشویم، معلوم می‌شود کارمان ایراد دارد.

🔻 مؤمن حتی وقتی کار خوب هم انجام می‌دهد، خودش را مقصر می‌داند، چه رسد به اینکه توفیق یک کار خوب، از او سلب بشود؛ آن‌وقت دیگر چقدر خودش را مقصر می‌داند!

🔻 شاید ما برای امام‌حسین(ع) کم گذاشته‌ایم و اربعین سال‌های قبل، خوب عمل نکرده‌ایم. البته نمی‌خواهم بگویم فلسفۀ این شرایط قطعاً کوتاهی‌های ما است. ما همیشه باید بین خوف و رجاء باشیم.

🔻 شاید هم امام‌حسین(ع) یک فراقی برای عاشقانش ایجاد کرده تا عاشق‌تر بشوند. چون عاشق وقتی در غم فراق می‌سوزد، بهتر تربیت می‌شود و بعد دوباره او را تحویل می‌گیرند.

🔻 گاهی خدا با بندگانش این‌گونه برخورد می‌کند و می‌فرماید: بنده‌ای که اهل نماز شب است، برای اینکه دچار غرور نشود یک شب نمی‌گذارم بیدار شود. آن‌وقت صبح، خودش را مذمت می‌کند و این مذمت برایش بهتر از آن گریه‌ها و نماز شب است. (کافی/ ۲/۶۱)

🔻 شاید امام‌حسین(ع) خیلی شما اربعینی‌ها را پسندیده و این فراق را برایتان ایجاد کرده «اُریدُ وصالَکَ و تُریدُ هِجری فاُترکُ ما أریدُ لما تُرید»؛ من وصال تو را می‌خواهم اما تو به من گفتی دور باش، باشد من دور می‌مانم چون تو گفتی؛ می‌خواهم حرف تو باشد.

👤علیرضا پناهیان
🚩 همایش عاشقان اربعین – ۹۹.۷.۱
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6519

@Panahian_ir

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید