پنج‌شنبه , مارس 28 2024

شأن زن

شأن زن

🔹زن، مظهر صفات جمال خدا و مرد، مظهر صفات جلال خدا است. نه اینکه زن‌ها از صفات جلال خدا و مردها هم از صفات جمال، بو نبرده باشند. اما اکثریت این‌گونه است.

🔸همه خدا را با صفات جمال می‌خوانند: «یا اَرحَمَ‌ الرّاحِمین! یا سَتّارُ العُیوب!» اصلاً زن وسیلۀ رسیدن به خداست. زنی که شأن خودش را به عنوان پزشک مرد و پزشک جامعه و نمایندۀ تربیتی خدا روی زمین نبیند، جامعه را به کثافت‌کاری می‌کشاند. خدا نیاورد روزی را که دکترها مریض شوند، چون آنها دیگر آمپول هوا می‌زنند و دارویی می‌نویسند که من ‌و ‌شما عِلمش را نداریم، لذا دارو می‌خوریم به امید شفا و بهبودی اما دقیقاً روزبه‌روز داریم بدتر می‌شویم.

🔹دختر ما شأن خودش را اینطور نمی‌بیند، فلذا متلک یک پدرسوخته‌ای در خیابان نظرش را جلب می‌کند. اگر دختر ما شأن خودش را نمایندۀ خدا روی زمین دید، خودش دنبال یگانه بودن و ویژه بودن و در دسترس نبودن می‌رود، اما اگر شأن خودش را فقط در جلب توجه، آن هم از نوع جنسی‌اش دید، مسابقه می‌دهد برای جنسی‌تر بودن و جلب توجه بیشتر کردن برای مَردی که هر روز دارد سلیقه‌اش تغییر می‌کند و به‌‌روز‌تر می‌شود، و هیچ‌گاه هم این مسابقه پایان ندارد.

برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع:

✅ ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف
📅 ۱۱ شهریور ۹۳
📍میانه

#زن
#خانواده
#فرهنگی_اجتماعی

#متن_کوتاه

📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی (https://eitaa.com/Masaf_Nevis/835)

📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا)
🆔 @Masaf_Nevis

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید