پنج‌شنبه , مارس 28 2024

🔹انتظار فرج و ظهور ان حضرت عجل الله تعالی فرجه

🍃تکالیف شیعیان نسبت به حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه

📌تکلیف پنجم

🔹انتظار فرج و ظهور ان حضرت عجل الله تعالی فرجه

🔸️منتظر کیست؟ هر چه محبت شدیدتر و دوستی بیشتر باشد مهیا شدن برای محبوب زیادتر می‌شود و فراقش دردناک‌تر، به گونه‌ای که منتظر از تمام اموری که مربوط به حفظ خودش است غافل می‌ماند و دردهای بزرگ و محنت‌های شدید را احساس نمی‌کند.

🔸️بنابراین هنگامی که منتظر آمدن مولایش است هر قدر که انتظارش شدیدتر باشد تلاشش در آمادگی برای آن به‌وسیله‌ پرهیز از گناه و کوشش در راه تهذیب نفس و پاکیزه کردن درون از صفان نکوهیده و به‌دست آوردن خوی‌های پسندیده بیشتر می‌شود.

🔸️امام صادق علیه‌الاسلام فرمود: “هر آن کس که خواسته باشد از یاران قائم شود باید که منتظر باشد و به پرهیزکاری و خوی‌های پسندیده عمل کند، و اوست منتظر پس هرگاه بمیرد و قائم پس از مردنش به پا خیزد پاداش او همچون کسی خواهد بود که دوران حکومت ان حضرت را درک کرده باشد…”

🔸️قابل ذکر است که در انتظار قصد قربت شرط است. امام زین العابدین علیه‌الاسلام فرمودند: “هیچ عملی جز با نیت درست نیست.”

🔸️امام صادق علیه‌الاسلام فرمود: “خدای عزوجل فرموده من بهترین شریک هستم هر کس غیر مرا در عملی با من شریک سازد آن‌را نخواهم پذیرفت مگر آنچه را که برای من خالص باشد.”

🔸️مومن در اثر طول زمان غیبت نباید دچار ناامیدی شود و باید همیشه منتظر ظهور آقایش باشد. در بحار در حدیثی از مفضل بن عمر از امام صادق علیه‌السلام آمده که فرمود: “نزدیک‌ترین حالت بندگان نسبت به خدای عزوجل و رضایتمندترین از آنها موقعی است که حجت الهی را نیابند پس برای آنها اشکار نشود و جایگاهش را نداند، در حالی که در آن وضع می‌دانند که حجت خداوند باطل نشده است پس در آن هنگام هر صبح و شام منتظر فرج باشند.”

📚مکیال المکارم جلد ۲

#وظایف_منتظران #با_تو_عهد_میبندیم

💠💠💠

✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران:
@jamkaran_ir

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید