جمعه , مارس 29 2024

🔴 چهل روز با حسین(ع)

🔴 چهل روز با حسین(ع)

🔻آیت الله حائری شیرازی:

🔸اول ذی القعده تا آخر آن، قرار ملاقات موسی(ع) در مناجات با خداوند بود. خداوند دهه اول ذی الحجه را هم اضافه کرد تا چهل شب شد: «وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَة، و ما با موسى، سى شب وعده کردیم و با ده شب (ديگر) آن را کامل کردیم و به اين ترتيب، میعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد.»

🔸چه مزیتی در چهل است و دارای چه اثری است؟ انسان به چهل روز مداومت در امری نتیجه می گیرد. «مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعينَ صَباحا، ظَهَرَتْ يَنابيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلى لِسانِهِ، هر کس چهل روز، خود را برای خدا خالص کند، چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود.» مثل چاهی که می کَنند تا به آب برسند. آب در چهل متری زمین است. روزی یک متر می کنند تا روز چهلم به آب می رسند. این چاهی که انسان در خودش حفاری می کند در چهلمین روز به چشمۀ حکمتِ درون می رسد.

🔸از عاشورا چهل روز بر حسین بن علی(ع) و زیارت و محبتش مداومت کنید، روز اربعین به آب می رسید. اربعین روز مزد است. شما در عاشورا زیارت کردید، در اربعین نتیجه می گیرید. از این جهت گفته اند که یکی از علائم مؤمن زیارت اربعین است.

🔸جوجه را هم روز بیست و یکم بر می دارند و این مزد بیست و یک روز صبر کردن است. اگر مرغ حتی یک روز زودتر از روی تخم بلند شود، جوجه ضایع می شود. آن کس هم که می خواهد چهل روز لِلّه باشد، اگر در بین این ایام سرد شود، اربعینش ضایع می شود.

🔻آئینه تمام نما، ص 198

💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی
@RozeKhanegee

Visits: 0

دیدگاهتان را بنویسید